54% przyszłych nabywców smartfonów wciąż rozważa zakup iPhone'a 4S

54% przyszłych nabywców smartfonów wciąż rozważa zakup iPhone’a 4S

Firma badawcza ChangeWave opublikowała dziś wyniki najnowszych badań z Ameryki Północnej wśród klientów smartfonów pokazujące, że ponad połowa z tych, którzy chcą nabyć smartfona w ciągu najbliższych 90 dni planuje zakup iPhone’a 4S.

Udział Apple wśród badanych planujących zakup nowego smarfona zanotowany na poziomie 54% to i tak grudniowy spadek w porównaniu z rekordowym 65% udziałem we wrześniu. Ale regułą jest, że największy popyt zawsze notowany jest zaraz po premierze nowego urządzenia, a wyniki w dwa miesiące po nowej wersji produktu na ogół znacznie słabną.

Badanie przeprowadzone w końcówce ubiegłego roku pokazuje, że popyt na telefon jest naprawde duży, a idąc dalej stwierdza, że popyt na iPhone’a 4S pozostaje niezwykle silny jak na dwa miesiące po jego premierze.
Wśród respondentów planujących zakup nowego smartfona w ciągu najbliższych 90 dni, co drugi badany (54%, o 11 pkt procentowych mniej niż dwa miesiące temu) twierdzi, że kupi iPhone’a.
Apple nigdy nie dominował wśród smarfonów branych pod uwagę przy planowanym zakupie dłużej niż dwa miesiące po premierach nowych urządzeń.

Samsung kontynuuje swoją dynamikę wśród nabywców smartonów z Androidem, z udziałem 13% wśród tych, którzy chcą zakupić nowy telefon w ciągu najbliższych trzech miesięcy.

Analizując zadowolenie użytkowników smartfonów z ich posiadanych smartfonów, Apple nadal jest liderem z 75% właścicieli twierdzących, że są „bardzo zadowoleni” z iPhone’a. IPhone w tym badaniu ma stały udział ok 70-80% zadowolonych użytkowników w praktycznie całej historii tego urządzenia. Wśród konkurentów Apple, Android używany m.in. przez Samsunga, HTC i Motorole zanotował 47% stopień satysfakcji. Research in Motion kontynuuje spadek z nowym minimum 22% użytkowników określających się jako bardzo zadowolonych ze swoich urządzeń BlackBerry.

ChangeWave swoje badania przeprowadza wśród grupy zaawansowanych użytkowników jak i nowych konsumentów smartfonów tłumacząc to tym, że użytkownicy „z wyższej półki” mogą mieć większą świadomość na temat rynku. Jednak firma ta ma długą historię swoich badań, a jej wyniki często służą do ustalenia trendów dla reszty rynku.

Tagi:




© 2017 AppleWorld
Wordpress SEO Plugin by Wordpress SEO Plugin