piątek, 29 marca

TechCrunch donosi, że Apple wprowadza ciekawą zmianę w iOS 5, wyeliminowując programistom możliwość dostępu do urządzenia poprzez unikatowy identyfikator urządzenia (UDID). Zamiast tego Apple prosi programistów do tworzenia unikatowych identyfikatorów specyficznych dla ich aplikacji w celu przywiązania instalacji do określonych użytkowników.

To jest wielki przełom, zwłaszcza dla dowolnego telefonu komórkowego sieci reklamowych, sieci gier lub aplikacji, które używają UDID do identyfikacji użytkowników. Wiele aplikacji i mobilnych sieci reklamowych, używa UDID lub wersji mieszanej do śledzenia, kto jest ich użytkownikiem i jakie działania mają podejmować. Wydawcy aplikacji mieli teraz „kreta” którym był własny unikalny identyfikatory, pozwalający śledzić użytkowników, co oznacza że teraz mogą wszystkie swoje historyczne dane użytkownika wyrzucić przez okno i zacząć od początku.

Z użyciem UDID sieci reklamowe mogą śledzić, jakie aplikacje są wykorzystywane na danym urządzeniu, co pozwala im poskładać w całość cenny obraz działalności prowadzonej na konkretnym urządzeniu. Pomysł Apple rozbija identyfikatory do poziomu aplikacji, aby ograniczyć możliwość przygotowania takich pełnych obrazów.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx