Jak naprawić błąd iMessage "Oczekiwanie na aktywację" na iPhone'ie lub iPadzie

Jak naprawić błąd iMessage „Oczekiwanie na aktywację” na iPhone’ie lub iPadzie

Published by in iPad, iPhone, iPod on Maj 24th, 2017

Podczas konfigurowania iMessage po raz pierwszy na iPhonie lub iPadzie wszystko wydaje się iść dobrze, dopóki nie natkniemy się na błąd „Oczekiwanie na aktywację”. Jest to powszechna kwestia wśród użytkowników, którzy po raz pierwszy kupują nowe urządzenie, aktualizują oprogramowanie iOS lub włączają iMessage.

Taki błąd może być bardzo irytujący zwłaszcza, gdy nie możecie się doczekać skonfigurowania iMessage i chcecie rozpocząć rozmowę z przyjaciółmi, którzy posiadają urządzenie z iOS. Aby pomóc Wam przetrwać tą frustrację podajemy kilka sposobów rozwiązania błędu „Oczekiwanie na aktywację” w iMessage na iPhone’ie, iPadzie lub iPodzie touch.

Zanim jednak zaczniemy, kilka ważnych kwestii:

  • Upewnijcie się, że macie działające połączenie internetowe. Aktywacja iMessage wymaga połączenia sieciowego, więc jeśli używacie 3G/LTE lub Wi-Fi, sprawdźcie czy internet działa prawidłowo.
  • Jeśli już włączyliście iMessage, może potrwać kilka minut, aż zostanie one aktywowane
  • Upewnijcie się, że numer telefonu został dodany do aplikacji Telefon. Na karcie Kontakty powinniście widzieć swój numer telefonu. Jeśli nie, przejdźcie do Ustawienia> Telefon> Mój numer i wprowadźcie swój numer telefonu.
  • Upewnijcie się też, że data i godzina zostały poprawnie ustawione na urządzeniu. Otwórzcie Ustawienia> Ogólne> Data i czas i włączcie opcję „Ustaw automatycznie”.

Jak rozwiązać błąd „Oczekiwanie na aktywację” w iMessage

  1. Ponownie włącz iMessage. Po wyświetleniu błędu „Oczekiwanie na aktywację” można wyłączyć iMessage i włączyć go ponownie, aby zrestartować proces aktywacji.
  2. Tryb samolotowy. Włączanie iMessage podczas pracy w trybie samolotowym było najskuteczniejszą metodą usunięcia błędu „Oczekiwanie na aktywację”.
  3. Zresetuj ustawienia sieciowe. Może wystąpić problem z ustawieniami sieciowymi, więc warto je zresetować. Nie spowoduje to usunięcia danych z Waszego urządzenia, po prostu resetuje Wi-Fi, 3G i inne typy ustawień sieciowych. Jeśli jesteście połączeni z siecią Wi-Fi, po zresetowaniu będziecie musieli ponownie wprowadzić hasło.
  4. Zaktualizujcie ustawienia operatora. Otwórzcie Ustawienia i przejdźcie do sekcji Ogólne. Wybierzcie opcję „To urządzenie…” Jeśli jest dostępna aktualizacja operatora to właśnie teraz możesz ją zaktualizować
  5. Zaktualizuj iOS. Jeśli dostępna jest nowa wersja systemu iOS powinniśmy zaktualizować urządzenia. Aktualizacje zawierają poprawki błędów i ulepszenia, które rozwiązują niektóre problemy dostępne w starszych wersjach systemu
  6. Ostatnia deska ratunku – przywracanie iPhone’a lub iPada. W ostateczności, jeśli żadna z powyższych metod nie działała, należy przywrócić urządzenie. Proces ten usuwa wszystko i przywraca urządzenie do stanu pierwotnego, po którym można przywrócić go z kopii zapasowej. Chociaż jest to już trochę czasochłonne rozwiązanie, w większości przypadków rozwiązuje błąd „Oczekiwanie na aktywację” w programie iMessage.

Jeśli pomogła Wam jeszcze jakaś metoda podzielcie się w komentarzach, a może komuś także pomoże.





© 2017 AppleWorld