Pierwsze przykłady wykorzystania rozszerzonej rzeczywistości w aplikacjach

Pierwsze przykłady wykorzystania rozszerzonej rzeczywistości w aplikacjach

Deweloperzy systemu iOS już są posiadaniu ARKit, najnowszej platformy firmy Apple, która umożliwia programistom szybkie i łatwe zastosowanie rozszerzonej rzeczywistości w swoich aplikacjach. Blog „Made With ARKit” udostępnia coraz więcej przykładów aplikacji wykorzystujących rozszerzoną rzeczywistość, nad którymi pracują, a nadchodzące kilka miesięcy to czas, kiedy będą one dopracowywane aby oficjalnie zadebiutować wraz z iOS 11 jesienią tego roku.

Na filmie udostępnionym na Twitterze pokazano jak programiści utworzyli przydatną aplikację pomiarową z ARKit, używając kamery, procesorów i czujników ruchu w telefonie iPhone lub iPad. Aplikacja wymaga wskazania dwóch punktów, pomiędzy którymi wyświetla całkowitą odległość.

Rozszerzoną rzeczywistość zaczęli już również wykorzystywać twórcy gier, a programista Matthew Hallberg buduje aplikację Minecraft AR z ARKit i Unity. Aplikacja umożliwia graczom umieszczenie bloków Minecraft wokół ich rzeczywistego środowiska, a następnie obrabianie tego za pomocą tradycyjnych technik Minecrafta.

Jednym z pierwszych znanych partnerów ARKit jest firma meblarska IKEA, która planuje uruchomić nową aplikację na iPhone’a i iPada, która umożliwi klientom przeglądanie przedmiotów we własnym domu przez ARKit przed dokonaniem zakupu.

Tagi:




© 2017 AppleWorld