czwartek, 28 marca

Nowy raport pochodzący z Kantar Worldpanel ComTech przynosi dość ciekawe informacje. Jak widać, prawie połowa sprzedaży iPhone’a 5C trafia do byłych użytkowników Androida. Według raportu, większość zmian telefonu to przejście z Samsunga i LG, co prawdopodobnie może ucieszyć Apple. Drugie nowe urządzenie nie jest wybierane przez użytkowników zmieniających markę telefonu, a 80% sprzedanych iPhone’ów 5S trafia do użytkowników, którzy wcześniej posiadali poprzednie generacje iPhone’a.

Z innej części raportu wynika, że ​​większość klientów iPhone’a 5C znajduje się w niższych przedziałach dochodów, do którego należy tylko nieco ponad 20% klientów iPhone’a 5S. To w sumie dość ciekawe biorąc pod uwagę, że różnica cenowa między nimi w rzeczywistości nie jest aż tak znaczna. Tradycyjnie też iPhone 5S i teraz iPhone 5C nie zdobywa aż tak znacznego udziału w rynku wśród użytkowników, którzy nie zdecydowali się wcześniej na iPhone’a 5. Zgodnie z tendencją, wielu nowych klientów nie chce przekonać się do małych zmian między tymi wersjami i decyduje się poczekać, aby zobaczyć, co Apple wypuści do sklepów w przyszłym roku.

Podczas tego badania poinformowano również, że sprzedaż urządzeń iOS stanowi 16% w Europie, 41% w USA, 16% w Chinach i 61% w Japonii. IPhone zawsze był bardzo popularny w Japonii, a ostatnio poinformowano nawet, że w październiku 76% sprzedanych nowych telefonów to  właśnie iPhone.

Czy uważacie, że faktycznie iPhone 5C jest telefonem skierowanym do byłych użytkowników Androida? Czy może wybierają je tylko ze względu na jego odmienioną kolorystykę? A może po prostu tylko byli użytkownicy iPhone’a są w stanie docenić nowe funkcje iPhone’a 5S?

[contentblock id=1 img=gcb.png]

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx