piątek, 19 kwietnia

Najnowsze badanie przeprowadzone przez firmę MusicWatch twierdzi, że 77 % użytkowników iOS w Stanach Zjednoczonych jest świadomych istnienia nowego serwisu Apple Music, a tylko 11% korzysta obecnie z usługi strumieniowego przesyłania muzyki. Dodatkowo, wśród osób, które zapisały się na trzy miesięczny, bezpłatny okres próbny Apple Music 48% stwierdziło, że nie korzysta z usługi, a 61% podało, że wyłączyło opcję automatycznego odnawiania subskrypcji w iTunes.

Apple Music przyciąga więcej użytkowników Spotify Premium, niż usług darmowych opartych na reklamach takich jak Spotify Free i Pandora:

Więcej niż jedna czwarta (28 procent) użytkowników Spotify Premium korzysta również z Apple Music, jednak przegrywa on z popularnymi serwisami emitującymi reklamy. Tylko 11 procent użytkowników darmowego Spotify i 6 procent użytkowników Pandora, korzysta teraz z oferty firmy Apple.

„Jeśli chodzi o porównywanie się Apple Music, 40 procent użytkowników iOS kupuje cyfrowe pliki do pobrania z iTunes, co sugeruje, że korzystających z Apple Music może być więcej”, powiedział Russ Crupnick, partner zarządzający MusicWatch. „To jest skutek tego, że nie jest się inicjatorem na rynku, gdzie obecnie istnieją bardzo dobre podobne usługi.”

Choć prawie połowa użytkowników iOS, które próbowały Apple Music już z niej nie korzysta, a niektórzy zachowują lojalność wobec Spotify, Pandora i innych rywali, to z badania wynika, że 64% obecnych użytkowników stwierdziło, że jest „zdecydowanych” lub „bardzo prawdopodobne że zdecydowanych „płacić za abonament Apple Music po bezpłatnym okresie próbnym, który skończy się w dniu 30 września dla tych, którzy zapisali się do niego w dniu startu.

Badanie twierdzi również, że 30% użytkowników słucha radio Beats 1, a 27% używa programu Apple Music Connect. Dane MusicWatch zostały zebrane w sierpniu 2015 roku na 5000 amerykańskich konsumentów w wieku 13 lat i starszych, a wyniki są ważone dla całej populacji USA. Firma badawcza została wymieniona przez publikacje takie jak The New York Times, The Wall Street Journal i Fortune.

Jestem ciekawy jakie wyniki wyszłyby w naszym kraju. Ja, nie ukrywam, dość aktywnie korzystam z Apple Music słuchając często strumieniowo wielu utworów, o których już czasem dawno zapomniałem. Jak na razie nie zamierzam rezygnować z usługi, ale kto wie co się jeszcze wydarzy.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx