piątek, 19 kwietnia

W trzecim kwartale 2017 roku Apple odnotował wysoką sprzedaż w segmencie komputerów MacBook na całym świecie, wynika z nowych badań rynkowych przeprowadzonych przez TrendForce. Sprzedaż laptopów Apple po raz kolejny przewyższyła sprzedaż firmy ASUS, by zająć czwarte miejsce w globalnych dostawach notebooków, co ogólnie oznacza „niezwykły” kwartalny wzrost o 6,8 procent i wzrost rok do roku o 0,9 procenta.

Apple kontynuował mocną sprzedaż 12-calowych produktów w drugim kwartale i skupił się na nowych modelach komputerów MacBook Pro w trzecim kwartale, odnotowując sprzedaż w trzecim kwartale na poziomie 4,43 miliona sztuk i wzrost o 11,3%. Przebił on firmę ASUS, aby zająć czwarte miejsce w trzecim kwartale tego roku.

HP odnotował nowy wysoki poziom sprzedaży kwartalnej, który wzrósł o 17,6 procent, osiągając po raz pierwszy sprzedaż 11 milionów sztuk w kwartale. Oczekuje się, że HP osiągnie roczny cel 40 milionów sprzedanych jednostek, co zapewni jej pierwsze miejsce w rankingu globalnej sprzedaży notebooków w 2017 roku.

Lenovo odrobił część strat ze słabej pierwszej połowy roku, odnotowując 8,58 miliona sztuk sprzedanych komputerów w trzecim kwartale i 6,5 procenta kwartalnego wzrostu. W czwartym kwartale szacuje się, że wzrost ten wyniesie od 1 do 3 procent.

Dell sprzedał 6,65 milionów sztuk w trzecim kwartale z kwartalnym wzrostem o 1,4 procent, utrzymując trzecie miejsce w rankingu. ASUS i Acer zajęły piąte i szóste miejsce, sprzedając odpowiednio 3,82 miliona i 3,31 miliona sztuk.

Podczas niedawnego ogłoszenia ostatnich wyników finansowych szef Apple, Tim Cook, ujawnił, że Apple Mac Division ustanowił nowy rekord przychodów w wysokości 25,8 miliarda dolarów w roku finansowym 2017. Apple sprzedał 5,4 milionów komputerów Mac w trzecim kwartale kalendarzowym, o 10 procent więcej niż w ubiegłym roku i zyskał znaczny udział w rynku globalnym. Liczby te były podobno napędzane dużym popytem na MacBooka Pro, powiedział Cook, a przychody z Maców wzrosły o 25 procent.

„Mieliśmy doskonałe wyniki na całym świecie w każdym z naszych segmentów geograficznych, zwiększając przychody z komputerów Mac o 20 procent lub więcej” – powiedział Cook. „Byliśmy również bardzo zadowoleni z sukcesu Maca na rynku edukacyjnym, gdzie zakupy klientów wzrosły dwucyfrowo rok do roku.”

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx