Sprzedaż mniejszych tabletów może spadać na korzyść dużych smartfonów

Sprzedaż mniejszych tabletów może spadać na korzyść dużych smartfonów

Published by in iPad on Lipiec 10th, 2014

ipad_mini_retina_ipad_air_sg_0-580x359

Najnowszy raport firmy NPD DisplaySearch przewiduje, że sprzedaż małych tabletów czyli tych z ekranem pomiędzy 7 a 7,9 cala, tak jak iPad mini, zacznie spadać w porównaniu do większych tabletów, a to za sprawą coraz większego udziału sprzedaży ze strony większych smartfonów.

Raport stwierdza, że ​​w 2013 roku sprzedaż mniejszych tabletów stanowiła 58 procent całego rynku. Oczekuje się jednak, że odsetek ten będzie spadać, a NPD przewiduje, że producenci wprowadzając nowe tablety większy nacisk położą na produkty o wielkości od 8 do 10,9 cala. NPD uważa, że udział w rynku większych tabletów wyprzedzi te mniejsze do roku 2018.

Chociaż przewidywania te mogą wpłynąć negatywnie na sprzedaż iPada mini, to jednak mogą być one także powodem, dla którego Apple chce wprowadzić znacznie większego iPhone’a 6.

Raport dodaje również, iż oczekuje się, że tablety o wielkości 11-cali lub więcej mogą przejąć 10 procent całego rynku tabletów do 2018. Hisakazu Torii, wiceprezes ds. badań inteligentnych aplikacji w NPD DisplaySearch, dodaje: „Wzrost rozmiarów ekranu pomoże zwiększyć przychody z tabletów PC. ”

Co jakiś czas powracają plotki, jakoby sam Apple pracował nad większym iPadem. W zeszłym roku kilkakrotnie pojawiły się wzmianki, jakoby Apple współpracuje z dostawcą wyświetlaczy Quanta Computer nad ekranem do 12-calowego iPada, który miałby być konkurencją dla ultrabooków. W listopadzie zeszłego roku kolejne doniesienia mówiłyże 12,9-calowy iPad będzie miał jeszcze lepszy wyświetlacz, bliski jakości ultra wysokiej rozdzielczości (UHD), który będzie znacznie większy i posiadający wiele więcej pikseli niż obecny 9,7-calowy iPad Air.





© 2016 AppleWorld
Wordpress SEO Plugin by Wordpress SEO Plugin