Średnia wielkość aplikacji iOS wzrosła o 16% w ciągu sześciu miesięcy

Średnia wielkość aplikacji iOS wzrosła o 16% w ciągu sześciu miesięcy

Według badań przeprowadzonych przez ABI Research, przeciętny rozmiar aplikacji iOS wzrósł o 16% w okresie od marca do września 2012. Gry iOS rosną jeszcze szybciej, skacząc o 42% w tym samym okresie czasu.

Wzrost ten jest częściowo rezultatem wprowadzenia na rynek nowego iPada z wyświetlaczem Retina, jak również zwiększenia od marca limitu pobierania over-the-air z 20MB do 50MB.

Uniwersalne aplikacje muszą obejmować wszystkie zasoby niezbędne dla iPada i iPhone’a, niezależnie od urządzenia na jakie aplikacja jest pobierana. Czynniki te, w połączeniu z nowymi wysokiej rozdzielczości grafikami potrzebnymi na nowy wyświetlacz Retina w iPadzie rozszerzyły rozmiary aplikacji.

Zwiększanie rozmiarów aplikacji powoduje też to, że pamięć wewnętrzna smartfonów i tabletów jest coraz rzadszym ogranicznikiem jakie narzucają deweloperom możliwości urządzeń. Markkanen prognozuje, że „już konsumenci urządzeń 16GB stają się coraz bardziej świadomi tego, jakie aplikacje zachować, a co odinstalować, a developerzy będą dostarczać aplikacje nawet większe niż obecnie. Może to również przyspieszyć rozwój usług w chmurze jako miejsca przechowywania aplikacji. „

Niektórzy spekulują, że Apple może zachować tanią wersję iPada Mini, oferując model 8 GB, ale jako punkt wyjścia dla coraz większych aplikacji nadal wśród tabletów pozostanie wielkość 16 GB.

Nawet iPhone idzie w kierunku coraz większych pojemności, a Apple dodał już do poprzedniego modelu wersję 64 GB. Choć nowy iPod Touch nie obsługuje pobierania aplikacji, jest oferowany tylko w pojemności 16GB, mimo że jego poprzednia wersja była jeszcze dostępna w wersji 8GB.

W zeszłym miesiącu, Apple przestał sprzedawać model 8 GB odtwarzacza iPod Touch  – najmniejszy iPod Touch to obecnie 4 generacja 16GB dostępna za 899 złotych. Nowa, 5 generacja modelu zaczyna się od 32GB.

[contentblock id=1 img=gcb.png]





© 2017 AppleWorld