Uszkodzonego ekranu nie opłaca się naprawiać

Uszkodzonego ekranu nie opłaca się naprawiać

Z raportu „ZAGG Device Damage Study” zrealizowanego w Stanach Zjednoczonych przez firmę ZAGG wynika, że najczęstszą przyczyną uszkodzenia smartfonów i tabletów jest stłuczenie wyświetlacza na skutek upuszczenia urządzenia na ziemię. Średni koszt naprawy smartfonu oraz tabletu wynosi odpowiednio około 145 i 120 dolarów, prawdopodobnie dlatego prawie połowa użytkowników uszkodzonych smartfonów oraz dwie trzecie użytkowników tabletów deklaruje, że nie naprawia urządzenia, tylko korzysta z niego dalej, mimo rozbitego ekranu. Według ustaleń firmy ZAGG rocznie naprawy uszkodzonych smartfonów tylko w samych Stanach Zjednoczonych kosztują 23,5 miliarda dolarów.

Firma ZAGG, do której należy marka InvisibleShield, światowy lider w obszarze ochrony ekranów smartfonów i tabletów zrealizowała w Stanach Zjednoczonych badanie konsumenckie, aby poznać opinie użytkowników smartfonów i tabletów na temat sposobów ochrony tych urządzeń. Największą popularnością cieszą się rozwiązania chroniące ekran smartfonu takie jak folie oraz szkła, których korzystanie zadeklarowała ponad połowa ankietowanych (51%). Z niewiele mniejszym zainteresowaniem (48%) spotykają się pokrowce, które zapewniają ochronę przede wszystkim obudowy telefonu. Najczęściej użytkownicy zaopatrują się w rozwiązania ochronne podczas lub chwilę przed zakupem samego smartfonu.

Użytkownicy smartfonów wskazali także, że najbardziej obawiają się upuszczenia telefonu i rozbicia wyświetlacza. Dla 38% ankietowanych to właśnie było główną przyczyną uszkodzenia smartfonu. Jako inne powody zniszczenia sprzętu uczestnicy badania wskazywali również wpadnięcie urządzenia do wody (7%), zamoknięcie (7%), wylanie na smartfon napoju (6%), a także utopienie telefonu w toalecie (6%). Uszkodzenia obudowy lub ekranu zdarzają się również podczas wsiadania i wysiadania z samochodu (6%), lub gdy telefon wypada z kieszeni lub torebki (5%). Jedna trzecia użytkowników smartfonów uszkadza wyświetlacz raz w cyku życia danego telefonu, chociaż 5% ankietowanych zadeklarowało, że uszkodzili ten sam telefon trzy lub nawet więcej razy.

Dane rynkowe pokazują, że użytkownicy coraz częściej wymieniają swoje telefony i chętnie inwestują w coraz to nowsze urządzenia mobilne. Połowa smartfonów na całym świecie to urządzenia zakupione mniej niż rok temu. Wraz z zainteresowaniem nowymi modelami smartfonów rośnie obawa użytkowników związania z zagubieniem lub kradzieżą sprzętu. Ponad 28% uczestników badania najbardziej obawia się utraty telefonu właśnie w taki sposób.

“Urządzenia mobilne są bardzo ważnym elementem stylu życia, a ich wartość stale rośnie. – mówi Chris Ahern, prezes firmy ZAGG International. – Chroniąc swoje smartfony i tablety użytkownicy minimalizują ryzyko uszkodzenia urządzenia, utraty cennych danych oraz zdjęć a także zachowują jego wartość w razie chęci sprzedaży na rynku wtórnym.”

Użytkownicy tabletów również obawiają się o uszkodzenie sprzętu, chociaż w dużo mniejszym stopniu, niż posiadacze smartfonów. Podobnie jak w przypadku telefonów najczęstszą przyczyną uszkodzeń tabletów jest upuszczenie ich na ziemię (32%). Ze względu na fakt, że urządzenia te tradycyjnie cieszą się dużym zainteresowaniem dzieci całkiem spory odsetek tabletów (16%) ulega zniszczeniu właśnie podczas zabawy najmłodszych. Do najczęściej spotykanych przyczyn uszkodzeń tabletów należą zarysowania, a także wylewanie na nie wody i ślady normalnego użytkowania związane z przenoszeniem urządzenia w torbie.

W razie stłuczenia ekranu tabletu jego użytkownicy decydowali się na naprawę sprzętu jeszcze rzadziej niż posiadacze smartfonów. Aż 69% ankietowanych zadeklarowało, że korzysta z tabletu z pękniętym ekranem, a tylko 10% uczestników badania wymieniło uszkodzony sprzęt na nowy. Średni koszt naprawy tabletu w Stanach Zjednoczonych wyniósł około 120 dolarów. Prawie połowa użytkowników tabletów chroni te urządzenia przed uszkodzeniem przy pomocy etui (49%), a 35% ankietowanych zadeklarowało, że używa rozwiązań chroniących ekran tabletu m.in. przed porysowaniem i pęknięciem.

W badaniu „ZAGG Device Damage Study” zrealizowanym w czerwcu 2014 roku wzięło udział 768 respondentów, mieszkańców Stanów Zjednoczonych w wieku powyżej 18 lat posiadających smartfon lub tablet.

 





  • Ewelina

    Zależy moim zdaniem.
    Ja naprawiałam swojego iphone w GSM SPEC Kraków i warto było.
    Za nowego iphone zapłaciłabym o wiele wiele więcej.

  • Kasia Maj

    Dlatego, jeżeli o to chodzi, to ja kupując iPhona, kupiłam w iSpocie szkło hartowane, od razu Pan z obsługi mi je nakleił i nie mam z tym problemu.

  • Dan

    Ja proponuje przyjrzeć się sprawie wyłączających się iPhone’ów z bateria poniżej 40% na średnio niskiej temperaturze.
    iOS 10.2 na 3 iPhone’ach 5,5s,6s wyłączał się a po ponownej próbie włączenia pokazywał brak energii. Tylko twardy reset pomagał ale jak był zimny telefon to tylko na kilka sekund.

    • Mac

      Mam to samo

© 2017 AppleWorld