piątek, 29 marca

Problem z FaceTime w iOS6

Firma Apple udostępniła nowy dokument pomocy, w którym szczegółowo opisuje kwestię ostatnich problemów niektórych użytkowników iOS 6  pozbawionych funkcji FaceTime. Według Apple, błąd wynika z wygasłego certyfikatu na urządzeniu czyniąc usługę FaceTime bezużyteczną na starszych wersjach iOS i jedynym rozwiązaniem tego problemu jest aktualizacja do najnowszej wersji systemu operacyjnego.

Urządzenia na których może działać iOS 7 muszą być uaktualnione do wersji iOS 7.0.4 lub nowszej, a urządzenia na których nie można uruchomić iOS 7, takie jak czwarta generacja iPoda touch, należy uaktualnić do iOS 6.1.6.

Jeśli zacząłeś mieć problemy z wykonywaniem lub odbieraniem połączeń FaceTime po 16 kwietnia 2014, Twoje urządzenie lub urządzenie Twojego przyjaciela mogło napotkać na błąd wynikający z certyfikatu urządzenia, który upłynął tego dnia. Aktualizacja obu urządzeń do najnowszej wersji oprogramowania rozwiąże ten problem.

Jeśli używasz systemu iOS 7.0.4 lub nowszego lub iOS 6.1.6, to ten problem Ciebie nie dotyczy.

Jeśli używasz tych wersji OS X lub FaceTime dla komputerów Mac, ten problem Ciebie nie dotyczy:

– OS X Mavericks v10.9.2 lub nowszy
– OS X Mountain Lion v 10.8 z najnowszą aktualizacją zabezpieczeń
– OS X Lion v 10.7 z najnowszą aktualizacją zabezpieczeń
– FaceTime dla Mac wersja 1.0.5 lub nowsza dla Mac OS X v 10.6

Choć FaceTime działa z iOS 6.1.6, jednak pod warunkiem, że na urządzeniu nie jest dostępna żadna aktualizacja. Zatem posiadając urządzenie, które jest w stanie obsłużyć iOS 7 i chcą uzyskać dostęp do FaceTime musimy uaktualnić je do wersji iOS 7.

Wciąż istnieje spora grupa użytkowników iOS, którzy zdecydowali się pozostać przy iOS 6 ze względu na drastyczne zmiany wizualne wprowadzone wraz z aktualizacją systemu operacyjnego do iOS 7, więc propozycja uaktualnienia Apple może być przez nich źle odebrana.

Pierwsze problemy z FaceTime rozpoczęły się 16 kwietnia i tego właśnie dnia wielu użytkowników iOS 6 zgłosiło brak możliwości do korzystania z usługi. W tym czasie nie było wiadomo, czy Apple wprowadzi poprawkę, ale przedstawiciele obsługi klienta jako pierwsi zaczęli proponować jako rozwiązanie aktualizację do iOS 7 i wydaje się, że Apple nie planuje zaoferować innego rozwiązania. Firma wydała jednak na początku tego tygodnia aktualizację FaceTime dla użytkowników OS X, aby naprawić ten problem.

[contentblock id=1 img=iframe.png]

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx