Użytkownicy iPhone'a wykazują silne przywiązanie do marki

Użytkownicy iPhone’a wykazują silne przywiązanie do marki

UBS Investment Research wydała raport określający stopę retencji użytkowników smartfonów. Mówi ona o tym, jak bardzo użytkownicy przywiązani są do marki używanego aktualnie smartfona. Według badania, 89% użytkowników iPhone’a deklaruje, że ich kolejnym telefonem też będzie iPhone.

Żaden inny producent nie zajął w badaniu miejsca powyżej wskaźnika 40%. Jedynie zajmujące drugie miejsce HTC było najbliżej tego progu z wynikiem 39%. Łączny wynik smartfonów z Androidem wyniósł 55%, co wskazuje, że wiele obecnych użytkowników telefonów Android planuje zmianę producenta, a sporo z nich nie zamierza wogóle pozostać z Androidem. 31% badanych w raporcie użytkowników Androida zamierza zakupić iPhone’a jako swój kolejny telefon, a ponad 50% wszystkich deklarujących chęć zmiany telefonu swojego bieżacego producenta, swój wybór kieruje właśnie na Apple. Z raportu UBS dowiadujemy się, że Apple traci zaledwie 10% swoich użytkowników.

Research in Motion (BlackBerry) odnotował gwałtowny spadek stopy retencji i tylko 33% obecnych użytkowników BlackBerry planuje zakup kolejnego BlackBerry w przyszłości. Jest to dużo mniej w porównaniu z 62% półtora roku temu. Dla porównania współczynnik ten dla Apple spadł tylko o 6 punktów procentowych w tym czasie, w obliczu tak silnej konkurencji ze strony Androida.





  • Tomas

    Jak tu się nie przywiązywać skoro raz użyjesz iPhona i już nie potrafisz się z nim rozstać. On po prostu uzależnia na wieki ;D

© 2017 AppleWorld