Apple "blokuje" baterie iPhone'a, aby zniechęcić do wymiany przez nieautoryzowane serwisy

Apple „blokuje” baterie iPhone’a, aby zniechęcić do wymiany przez nieautoryzowane serwisy

Published by in iPhone on 8 sierpnia, 2019

Według iFixit firma Apple aktywowała „uśpioną blokadę oprogramowania” na swoich najnowszych iPhone’ach, aby zniechęcić do wymiany baterii poza autoryzowanymi serwisami Apple.

Serwis odkrył, że iPhone XS, iPhone XR lub iPhone XS Max, w którym wymieniono baterię przez osobę inną niż Apple lub autoryzowany dostawca usług Apple, wyświetli teraz komunikat informujący, że ich bateria wymaga serwisowania.

Komunikat pojawia się zarówno w iOS 12 jak i wersji beta iOS 13 i uniemożliwia użytkownikowi dostęp do funkcji Kondycja Baterii. Zamiast tego widzą „Ważny komunikat o baterii”, który brzmi: „Nie można zweryfikować, czy ten iPhone ma oryginalną baterię Apple. Informacje o kondycji baterii nie są dostępne dla tej baterii”.

iFixit zauważa, że komunikat nie wydaje się wpływać na funkcjonowanie baterii, ale utrudnia określenie, kiedy należy wymienić baterię zainstalowaną przez inną firmę.

Kanał YouTube The Art of Repair odkrył, że źródłem wiadomości jest mikrokontroler Texas Instruments zainstalowany na samej baterii, który uwierzytelnia baterię jako Apple i dostarcza iPhone’owi informacji o pojemności i temperaturze baterii.

Apple i inne autoryzowane serwisy Apple prawdopodobnie korzystają z własnego oprogramowania diagnostycznego RepairCal firmy Apple, aby zresetować status „Usługi”, gdy dokonuje wymiany baterii iPhone’a – procedura wewnętrzna, która oczywiście nie jest dostępna dla osób trzecich poza Apple.

iFixit twierdzi, że ten komunikat ma na celu powstrzymanie wymiany baterii za pomocą zestawów naprawczych innych firm, takich jak ten sprzedawany przez iFixit i zniechęcić klientów do korzystania z usług nieautoryzowanych serwisów w celu wymiany baterii iPhone’a.

Apple prawdopodobnie twierdzi, że robi to ze względów bezpieczeństwa związanych z wymianą spuchniętych lub uszkodzonych akumulatorów. Niemniej jednak nakłada dalsze ograniczenia na opcje dostępne dla użytkowników iPhone’ów, którzy chcą wymienić baterię przez serwis inny niż Apple.

Zgodnie z dokumentem serwisowym Apple informacja o stanie baterii nie jest dostępna dla żadnego iPhone’a XS, XS Max i XR, które mają nieoryginalną baterię i działają na systemie iOS 12.1 lub nowszym.


© 2019 AppleWorld