piątek, 29 marca

Apple Music przekroczył liczbę 10 milionów abonentów na iOS, Mac, PC, Androidzie i Apple TV w ciągu zaledwie sześciu miesięcy, to kamień milowy, który pokonał zdecydowanie swojego największego rywala Spotify, potrzebującego około sześciu lat do osiągnięcia takiej liczby abonentów poinformował w niedzielę Financial Times.

Apple Music, który od 30 czerwca 2015 roku rozpoczął działanie w ponad 100 krajach, ugruntował swoją pozycję jako drugi największy na świecie dostawca usług strumieniowego przesyłania muzyki za Spotify. Spotify ogłosił na trzy tygodnie przed premierą Apple Music, że osiągnął ponad 20 milionów płacących abonentów i ponad 75 milionów aktywnych użytkowników.

Spotify był jednym z pierwszych na rynku podmiotów oferujących streaming muzyki, kiedy rozpoczął działanie w Europie w październiku 2008. Usługa nie rozszerzyła działania do USA aż do lipca 2011 roku z powodu długich negocjacji z największymi wytwórniami fonograficznymi, a od tego czasu rozpoczęła działanie w prawie 100 krajach na całym świecie. W przeciwieństwie do Apple Music, Spotify oferuje również darmową wersję serwisu wraz z reklamami z ograniczoną liczbą funkcji.

Analityk przemysłu muzycznego Mark Mulligan przewidział w zeszłym miesiącu, że Apple Music będzie miał 8 milionów abonentów na koniec 2015 roku i oczekuje on, że usługa może osiągnąć 20 milionów użytkowników do końca tego roku. W tym tempie, Apple Music może przebić Spotify jako największego usługodawcę streamingu muzyki przez abonentów w 2017 roku, przy założeniu, że Spotify utrzyma obecne tempo wzrostu.

Apple podobno wewnętrznie wyznaczył sobie cel na conajmniej 100 mln abonentów Apple Music. Tim Cook potwierdził 6,5 milionów abonentów w październiku ubiegłego roku.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx