Apple Music rośnie w rekordowym tempie dzięki dwóm milionom nowych subskrybentów w zaledwie pięć tygodni

Apple Music rośnie w rekordowym tempie dzięki dwóm milionom nowych subskrybentów w zaledwie pięć tygodni

Published by in Music on Marzec 13th, 2018

Szef działu obsługi Apple, Eddy Cue, który w tym tygodniu przemawiał na konferencji South By Southwest Conference w Austin w Teksasie, ujawnił, że Apple Music ma obecnie 38 milionów płatnych subskrybentów na całym świecie. Cue poinformowało również, że ponad osiem milionów klientów korzysta obecnie z darmowego, trzymiesięcznego okresu próbnego Apple Music.

The Wall Street Journal potwierdził, że Apple Music ma 36 milionów subskrybentów w raporcie z 4 lutego, więc wydaje się, że usługa strumieniowania muzyki zyskała około dwa miliony subskrybentów w ciągu nieco ponad pięciu tygodni.

Liczby sugerują, że Apple Music rośnie na poziomie około 400 000 subskrybentów tygodniowo lub 1,6 miliona w miesiąc. W związku z tym wydaje się, że tempo wzrostu Apple Music jest najszybsze od czasu jego uruchomienia w czerwcu 2015 roku, przynajmniej w oparciu o dane, które Apple publicznie udostępnił w ciągu ostatnich trzech lat.

Subskrybenci Apple Music:

  • Październik 2015: 6,5 miliona
  • Styczeń 2016: 10 milionów
  • Luty 2016: 11 milionów
  • Kwiecień 2016: 13 milionów
  • Czerwiec 2016: 15 milionów
  • Wrzesień 2016: 17 milionów
  • Grudzień 2016: 20 milionów
  • Czerwiec 2017: 27 milionów
  • Wrzesień 2017: 30 milionów
  • Luty 2018: 36 milionów
  • Marzec 2018: 38 milionów

Spotify utrzymuje sporą przewagę nad Apple Music. Usługa przesyłania strumieniowego muzyki ujawniła, że na koniec 2017 roku miała 71 milionów płatnych abonentów, więc powinna być około dwa razy większa niż Apple Music. Spotify ma również darmowy poziom wspierany reklamami, co daje ponad 159 milionów słuchaczy na całym świecie.

Wydaje się jednak, że Apple Music zyskuje na popularności dzięki Spotify i może podobno zaćmić swojego największego konkurenta pod względem liczby subskrybentów w USA jeszcze w tym roku. Poniższy wykres od analityka Apple Horace Dediu jest oparty na globalnych subskrybentach.

 

Spotify został uruchomił się w 2008 roku, a w 2011 roku został rozszerzony na Stany Zjednoczone, natomiast Apple Music zadebiutował w ponad 100 krajach naraz w 2015 roku. Obie platformy oferują indywidualne subskrypcje za 19,99 złotych miesięcznie, plany studenckie za 9,99 złotych miesięcznie i plany rodzinne z możliwością powiększenia do sześciu osób za 29,99 złotych miesięcznie.

Apple Music ma tę zaletę, że jest preinstalowany na setkach milionów iPhone’ów i iPadów. Jest również dostępny na komputerach Mac, PC, Android, Apple Watch, Apple TV, pojazdach wyposażonych w CarPlay, Sonos i HomePod.

Podczas SXSW Cue szacował, że istnieje około dwóch miliardów ludzi, którzy mają dostęp i możliwość płacenia za strumieniową muzykę, co sugeruje, że rynek jest wciąż gotowy do rozwoju. Apple Music i Spotify mają razem około 110 milionów subskrybentów, więc istnieje wyraźna szansa, że obie usługi będą nadal się rozwijać.

Trudniejszym zadaniem dla Spotify jest na pewno przynoszenie zysku. Dyrektor naczelny i potentat branży muzycznej Apple Music, Jimmy Iovine, powiedział ostatnio, że usługi strumieniowego przesyłania muzyki “nie zarabiają” z powodu braku marży, co sugeruje, że standardowa subskrypcja 19,99 złotych miesięcznie nie jest opłacalna.

Rentowność Apple Music prawdopodobnie nie stanowi problemu dla Apple, ponieważ sprzedaje szeroką gamę innych produktów i usług. Kategoria usług szerokopasmowych firmy Apple przyniosła rekordowy wynik 8,5 miliarda dolarów w ostatnim kwartale, co stanowi wzrost o 18 procent rok do roku.



© 2018 AppleWorld