Apple odnosi się do informacji o blokowaniu baterii: Chcemy mieć pewność, że wymiana baterii zostanie wykonana prawidłowo

Apple odnosi się do informacji o blokowaniu baterii: Chcemy mieć pewność, że wymiana baterii zostanie wykonana prawidłowo

W ubiegłym tygodniu serwis iFixit poinformował o odkrytej nowej funkcji iPhone’a opisanej jako „uśpiona blokada oprogramowania” zaprojektowanej w celu uniemożliwienia klientom sprawdzenie stanu baterii swoich urządzeń po nieautoryzowanej wymianie baterii.

W przypadku iPhone’a XS, XS Max lub iPhone’a XR naprawa u nieautoryzowanego źródła Apple powoduje wyświetlenie komunikatu „Nie można zweryfikować, czy ten iPhone ma oryginalną baterię”, a sam iPhone nie wyświetla informacji o stanie baterii.

Apple przekazał dziś dla iMore oświadczenie w tej sprawie, potwierdzając, że rzeczywiście wprowadził w ubiegłym roku „nową funkcję”, która wyświetla wspomniany komunikat, gdy wykonywana jest nieautoryzowana naprawa baterii, w celu ochrony klientów przed „uszkodzeniem, słabą jakością lub używanymi bateriami”.

Bardzo poważnie podchodzimy do bezpieczeństwa naszych klientów i chcemy mieć pewność, że wymiana baterii zostanie wykonana prawidłowo. Obecnie w Stanach Zjednoczonych działa ponad 1800 autoryzowanych serwisów Apple, dzięki czemu nasi klienci mają jeszcze wygodniejszy dostęp do napraw wysokiej jakości.

W ubiegłym roku wprowadziliśmy nową funkcję powiadamiania klientów, jeśli nie jesteśmy w stanie zweryfikować, czy nowy, oryginalny akumulator został zainstalowany przez certyfikowanego technika w procesie naprawy Apple. Informacje te służą ochronie naszych klientów przed uszkodzonymi, złej jakości lub używanymi akumulatorami, które mogą prowadzić do problemów z bezpieczeństwem lub wydajnością. To powiadomienie nie wpływa na zdolność klienta do korzystania z telefonu po nieautoryzowanej naprawie.

Na iPhonie XR, XS lub XS Max, w którym bateria będzie wymieniona poza autoryzowanym serwisem Apple, zobaczymy komunikat “Serwis” oraz informację, że nie można określić kondycji baterii. Funkcja kondycji baterii, która pozwala klientom zobaczyć stan baterii, jest zablokowana i niedostępna, bez pomiaru maksymalnej pojemności lub szczytowej wydajności.

iFixit wykrył, że komunikat ten pojawia się niezależnie od używanej baterii. Nieautoryzowana naprawa przy użyciu nawet oryginalnej baterii Apple z innego iPhone’a wyświetla ten sam komunikat ostrzegawczy, podobnie jak bateria innej firmy niż Apple.

Według Apple powiadomienie o nieoryginalnej baterii nie wpływa na zdolność klienta do korzystania z telefonu po naprawie, ale oczywiście spowoduje, że klienci będą uważać na zewnętrzne serwisy, które nie są autoryzowane przez Apple.

Jedynym sposobem uniknięcia komunikatu po wymianie baterii w iPhone’ie XS, XS Max, XR (i prawdopodobnie w przyszłych iPhone’ach) jest przeprowadzenie naprawy za pośrednictwem Apple. Autoryzowane serwisy pobierają 269 złotych za nieobjętą gwarancją wymianę baterii w swoich najnowszych iPhone’ach, która jest droższa niż w wielu serwisach zewnętrznych.



© 2019 AppleWorld