Apple ogłasza wyniki finansowe za drugi kwartał kalendarzowy 2019

Apple ogłasza wyniki finansowe za drugi kwartał kalendarzowy 2019

Apple ogłosił dziś wyniki finansowe za trzeci kwartał finansowy 2019 roku, który odpowiada drugiemu kwartałowi kalendarzowemu. W kwartale Apple zanotował przychody w wysokości 53,8 mld dolarów i kwartalny zysk netto w wysokości 10,0 mld dolarów, co jest wzrostem o 1 procent w stosunku do identycznego kwartału ubiegłego roku.

To historyczny przychód jeśli chodzi o trzeci kwartał w historii Apple, chociaż spadły zyski ze względu na obniżenie marży. Marża brutto w kwartale wyniosła 37,6 procent w porównaniu do 38,3 procent w analogicznym kwartale ubiegłego roku, przy czym sprzedaż międzynarodowa stanowi 59 procent przychodów. Apple ogłosił również kwartalną wypłatę dywidendy w wysokości 0,77 dolara na akcję, płatną 15 sierpnia akcjonariuszom rekordowym na dzień 12 sierpnia.

Jest to trzeci kwartał od czasu, gdy Apple zmienił sposób raportowania wyników, a firma nie dostarcza już danych dotyczących sprzedaży jednostkowej dla iPhone’a, iPada i Maca. W rezultacie Apple zapewnia jedynie przychody w różnych segmentach, co pozwala analitykom oszacować sprzedaż jednostkową na podstawie własnych obliczeń.

Przychody ze sprzedaży iPhone’ów osiągnęły w tym kwartale 25,99 miliarda dolarów, co oznacza 48,3 proc. całkowitych przychodów Apple. Dla porównania – w zeszłym roku, w tym samym kwartale, sprzedaż iPhone’ów dała przychód 29,47 mld dolarów. To spadek o 12 procent. Słabszą sprzedaż flagowego produktu firma zrekompensowała sobie jednak w inny sposób. Rosną bowiem przychody z usług oraz ze sprzedaży Apple Watch i AirPods uznawane razem za “wearables”, iPadów i Maców.

Apple nadal dominuje na rynku tabletów, a przychody ze sprzedaży iPadów wzrosły rok do roku z 4,63 mld do 5,02 mld dolarów. Co więcej, w minionym kwartale sprzedaż iPadów oznaczała największy wzrost przychodów od sześciu lat. Coraz lepsze wyniki Apple notuje także w sprzedaży usług. W ostatnim kwartale usługi dały przychody w wysokości 11,5 mld dolarów (21 proc. całkowitych przychodów). W skład nich wchodzą usługi subskrypcyjne: Apple Music czy Apple News+, ale także AppleCare, ApplePay czy iCloud. Warto dodać, że za usługi Apple płaci dziś aż 420 mln użytkowników na całym świecie.

Bardzo dobrze sprzedają się także Apple Watch i AirPods. Sprzedaż w segmencie obejmującym właśnie technologię noszoną, akcesoria i urządzenia dla inteligentnego domu przyniosły 5,53 mld dolarów – w analogicznym okresie zeszłego roku było to 3,73 mld dolarów. O 11 procent wzrosły także przychody ze sprzedaży komputerów Mac, które osiągnęły 5,8 mld dolarów (wobec 5,25 mld dolarów w Q3 2018).

© 2019 AppleWorld