Apple ponownie na szczycie wśród świątecznych zakupów z 44% nowych aktywnych urządzeń mobilnych

Apple ponownie na szczycie wśród świątecznych zakupów z 44% nowych aktywnych urządzeń mobilnych

IPhone i iPad firmy Apple były ponownie w tym roku najpopularniejszymi urządzeniami mobilnymi, którymi obdarowywano na całym świecie podczas Świąt wynika z najnowszych danych udostępnionych dziś przez firmę analityczną Flurry należącą do Yahoo.

W tygodniu poprzedzającym Święta Bożego Narodzenia (19.12- 25.12), Flurry przyjrzała się wszystkim nowym aktywacjom smartfonów i tabletów, aby zobaczyć, które urządzenia konsumenci kupują najbardziej.

44 procent nowych aktywacji urządzeń to urządzenia Apple, podczas gdy urządzenia Samsung stanowiły 26 procent aktywacji. Urządzenia Huawei, Xiaomi, Motorola, LG, OPPO i Vivo znalazły się znacznie za Apple i Samsungem stanowiąc odpowiednio od 5 do 2 procent nowych aktywacji.

Liczby z 2017 roku ściśle zbiegają się z liczbą aktywacji, które Flurry zanotował w 2016 roku. Apple również odnotował największą liczbę aktywacji urządzeń – 44 procent – w tym samym okresie ubiegłego roku, a następny był Samsung z 21 procentami.

Co ciekawe, to w rzeczywistości starsze urządzenia firmy Apple osiągnęły większą liczbę nowych aktywacji niż nowsze. 15.1 procent aktywacji dotyczyło iPhone’a 7, a następnie 14,9 procent iPhone’a 6. Flagowe urządzenie Apple’a, iPhone X, było również popularne stanowiąc 14,7 procent nowych aktywacji. IPhone 8 był odpowiedzialny za 8,1 procent nowych aktywacji, a iPhone 8 Plus był odpowiedzialny za 8,7 procent.

Ważne jest, aby pamiętać, że Flurry badał ogólnoświatowe aktywacje również w miejscach gdzie wciąż popularne są starsze i tańsze urządzenia. Apple nie sprzedaje już na przykład iPhone’a 6, ale wciąż jest on dostępny na całym świecie od resellerów, którzy oferują go w obniżonej cenie.

Przyglądając się rozmiarom urządzeń, to tzw. “phablety” lub urządzenia mierzące od 5 do 6,9 cali, stanowiły 53 procent wszystkich nowych aktywacji urządzeń, podczas gdy mniejsze telefony (od 3,5 do 4,9 cala) stanowiły 35 procent aktywacji. Pełnowymiarowe tablety, takie jak iPad (liczono tutaj tylko modele GSM) odpowiadały za 8 procent aktywacji. Zainteresowanie większymi urządzeniami znacznie wzrosło w ciągu ostatnich dwóch lat.

Aby zebrać dane, Flurry mierzy aktywacje urządzeń inteligentnych i pobrania aplikacji z ponad miliona aplikacji mobilnych, które korzystają z usługi Flurry Analytics. Flurry twierdzi, że ma wgląd w ponad 2,1 miliarda urządzeń na całym świecie.



© 2018 AppleWorld