Apple publikuje list otwarty do swoich klientów dotyczący spowalniania iPhone'a, oferując wymianę baterii w niższych cenach

Apple publikuje list otwarty do swoich klientów dotyczący spowalniania iPhone’a, oferując wymianę baterii w niższych cenach

Published by in iPhone on 29 grudnia, 2017

Wczoraj późnym wieczorem firma Apple wystosowała oficjalny list do swoich Klientów w związku z rosnącymi kontrowersjami związanymi z funkcjami zarządzania energią w starszych iPhone’ach, zobowiązując się do przedstawienia bardziej szczegółowych informacji na temat stanu baterii i obniżenia cen wymiany baterii w całym 2018 roku.

W liście wyjaśniającym politykę firmy, Apple przeprasza za dezinformację, która została rozpowszechniona i mówi, że nigdy nie „skracał celowo żywotności żadnego produktu Apple, ani nie pogarszał komfortu użytkowania w celu wymuszenia na użytkowniku kupna nowszego modelu.

W całej tej aferze chodzi o funkcję zarządzania energią, która została początkowo wprowadzona w iOS 10.2.1 w iPhone 6 i iPhone 6s i została zaimplementowana, aby zapobiec nieoczekiwanemu wyłączaniu się telefonu po wygenerowaniu przez niego zadań pobierających szczytową energię. Brak jasności dotyczący tej funkcji doprowadził w ostatnich dniach do wielu procesów sądowych, twierdzących, że Apple celowo spowalnia działanie starszych iPhone’ów.

Apple wyjaśnia sytuację i starzenie się baterii zarówno w liście, jak i w nowym dokumencie wsparcia:

Przy niskim stanie naładowania baterii, wyższym wieku chemicznym baterii lub niższych temperaturach użytkownicy częściej doświadczają nieoczekiwanego wyłączania. W ekstremalnych przypadkach wyłączenia mogą zdarzać się na tyle często, że urządzenie przestaje być niezawodne lub nadawać się do użytku.

Nie trzeba dodawać, że uważamy, że nagłe, nieoczekiwane wyłączanie się urządzenia jest nie do przyjęcia. Nie chcemy, aby któryś z naszych użytkowników stracił możliwość połączenia się, przegapił zrobienie zdjęcia lub przerwał jakikolwiek inny proces pracy na swoim iPhone’ie, jeśli możemy tego uniknąć.

Te funkcje zarządzania energią są implementowane w iPhone’ie 6, iPhone’ie 6 Plus, iPhone’ie 6S, iPhone’ie 6S Plus, iPhone’ie 7 i iPhone’ie 7 Plus i będzie dodawana do przyszłych iPhone’ów zgodnie z wymaganiami. Uruchamia się one, kiedy bateria zaczyna się pogarszać i można to naprawić poprzez nową baterię.

Apple twierdzi, że jesienią zaczął otrzymywać opinie od klientów, którzy zauważyli niższe prędkości urządzenia, co początkowo wydawało się być spowodowane aktualizacjami oprogramowania i drobnymi błędami w systemie iOS 11, ale teraz uważa, że było to spowodowane starzeniem się baterii w starszych urządzeniach.

Aby rozwiać obawy klientów i odpowiedzieć na ich ostatnie opinie, Apple twierdzi, że wprowadzi kilka zmian.

Cena pogwarancyjnej wymiany baterii iPhone’a zostanie obniżona z 79 dolarów do 29 dolarów, począwszy od końca stycznia do końca 2018 roku. Apple planuje przedstawić więcej informacji na temat obniżenia cen w najbliższej przyszłości, ale będzie ona obowiązywać dla każdego iPhone’a 6 lub nowszego, którego baterię będzie należało wymienić. Obecnie ceny wymiany baterii w autoryzowanych serwisach zaczynają się od 399 złotych. Należy się zatem spodziewać, że cena ta spadnie do około 130 złotych.

Na początku 2018 roku pojawi się również aktualizacja iOS, która wprowadzi nowe funkcje zapewniające użytkownikom lepszy wgląd w stan baterii iPhone’a, dzięki czemu będą mogli łatwo sprawdzić, czy stan baterii wpływa na wydajność ich telefonu.

Apple twierdzi, że jego zespół wciąż pracuje nad sposobami poprawy komfortu użytkownika, w tym nad sposobem zarządzania wydajnością, aby uniknąć nieoczekiwanego wyłączania się urządzenia w miarę starzenia się baterii.


© 2020 AppleWorld