piątek, 29 marca

W ciągu ostatnich kilku lat czytaliśmy i słyszeliśmy różne historie w ramach działalności Apple pokazujące objawy, że pracownicy już wcale nie tak chętnie chętnie pracują dla Cupertino jak kiedyś. Czy to skargi w ramach sklepów sprzedaży detalicznej czy z innych miejsc, to jest jasne, że nie wygląda to wszystko tak rewelacyjnie. Mimo to, ogólnie wrażenia wciąż są dobre. Chociaż firma spadła w tegorocznych rankingach, to imponujące jest, że wciąż jest w czołowej TOP 50.

Ostatni roczny ranking Glassdoor obrazuje nastroje pracowników z tego roku, gdyż jak swojej liście 50 najlepszych miejsc pracy Apple spada o 25 miejsc, z miejsca 10 na 35. Biorąc pod uwagę tylko firmy technologiczne, zajmuje miejsce 16 co jest o trzy pozycje niżej niż w zeszłym roku. Badania Glassdoor przeprowadzane są na próbie ponad pół miliona pracowników. W technologii to Twitter, LinkedIn i Facebook zajął trzy pierwsze miejsca.

Co wpływa na spadek pozycji Apple – w przeważającej części – to sieć sprzedaży detalicznej. Praca w sklepie Apple nie jest łatwa, godziny pracy mogą być długie i jest tam dużo drugoplanowych problemów. Fortune podał szczegóły spadku Apple na 35 pozycję w odniesieniu do stanowiska pracownika w sklepie:

  • Creative (Apple Store): wiecznie zajęty, przez cały czas
  • Packaging Engineer: wysoki stres, długie godziny pracy, zbyt wiele zabezpieczeń.
  • Genius: Trudno wspiąć się w górę. Interakcje z klientami mogą być trudne. Za mało personelu i przepracowany. Godziny pracy mogą być długie i są niewygodne do właściwej równowagi między życiem prywatnym i zawodowym.
  • Mac Specialist (Apple Store): Trudno wewnętrznie wspiąć się na stopień zarządczy. Zarządzający wymagają wiedzy w zbyt wielu kierunkach.
  • Specialist: Nie dla leniwych lub o słabym sercu.
  • Front End Engineer: Długie godziny w trakcie uruchamia projektu, a równowaga praca/życie często jest mocno zaburzona
  • Apple Solutions Consultant: Nie masz uprawnień do podejmowania decyzji, ale realnie nadal jesteś zobowiązany do ich podejmowania.
  • Senior Network Engineer: Ludzie zawsze na Ciebie patrzą. Są ludzie, którzy chcą cie zdegradować. Brak szacunku dla wykonawców. Ciężka praca.
  • Manager: Wielkie oczekiwania do rozwiązywania niejasności. Niektórzy z kierownictwa wyższego szczebla są rozczarowani.
  • Apple Campus Representative: Musisz robić to z innych powodów niż pieniądze.
  • Sales: Jeśli nie lubisz spełniać wysokich oczekiwań wobec planów wykonania to nie będzie praca dla Ciebie.
  • Senior Hardware Engineer: Z wszystkich talentami jakie masz bardzo trudno być oryginalnym.
  • Product Specialist: Chciałby, żeby ekran iPhone’a był większy.
  • Mac Specialist (Apple Store):  Jeśli nie jesteś typem, który wykorzystuje każdą okazję, spodziewaj się być na tej samej pozycji przez długi czas.

Po tym jak Apple zatrudnił w ostatnim czasie nowego wiceprezesa ds. handlu detalicznego, jest nadzieja, że szykują się zmiany. Jest też potrzeba takich zmian. Apple stał się ogromną firmą w ciągu ostatnich 2-3 lat. Sklepy będą coraz bardziej tłoczne. Czytamy często że sklepy Apple przynoszą więcej pieniędzy na metr kwadratowy niż jakakolwiek inna firma w Stanach. Jej produkty są bardzo pożądane, a nie ma wystarczającej liczby sklepów.

[contentblock id=1 img=gcb.png]

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx