Apple sprzedał w pierwszym kwartale 2018 roku szacunkowe 600 000 głośników HomePod

Apple sprzedał w pierwszym kwartale 2018 roku szacunkowe 600 000 głośników HomePod

Published by in Music on Maj 18th, 2018

Apple sprzedał około 600 000 głośników HomePod w pierwszym kwartale 2018 roku wynika z nowych szacunków przedstawionych przez Strategy Analytics. Sprzedaż Apple pozwoliła na zdobycie zaledwie 6 procent globalnego rynku inteligentnych głośników, znacznie za Amazonem i Google.

Amazon sprzedał w tym kwartale około 4 milionów inteligentnych głośników Echo, co stanowi 43,6 procent rynku, podczas gdy Google sprzedał około 2,4 miliona głośników Google Home z 26,5 procentami udziału w rynku. Alibaba pojawił się również przed Apple z 700 000 urządzeń, a Xiaomi z 200 000 sprzedanych sztuk.

Apple ma długą drogę do nadrobienia zaległości w stosunku do Google i Amazon, które odnotowały ogromny wzrost liczby wysyłek w ciągu ostatniego roku. Sprzedaż Amazona wzrosły o dwa miliony w porównaniu do pierwszego kwartału 2017 roku, podczas gdy Google zwiększył ją o 2,1 miliona.

Udział Amazona w rynku spadł rok do roku ze względu na dużą sprzedaż głośników Google i nowych graczy na rynku takich jak Apple, Alibaba i Xiaomi, ale Amazon nadal jest największym sprzedawcą inteligentnych głośników na świecie.

Łącznie w pierwszym kwartale 2018 roku sprzedano około 9,2 miliona inteligentnych głośników. Apple jest obecnie czwartą pod względem wielkości marką inteligentnych głośników na całym świecie z HomePod, ale jej skromna sprzedaż jeszcze się miała wpływu na głównych graczy Google i Amazon.

Zarówno Google jak i Amazon są w branży inteligentnych głośników już od dłuższego czasu, a obie firmy oferują również głośniki w różnych cenach. Na przykład głośnik Google Home można kupić już za 129 USD (lub 49 USD za wersję mini), podczas gdy Amazon Echo kosztuje tylko 99,99 USD. Echo Dot jest jeszcze bardziej dostępny za 49 USD.

Jedyny głośnik Apple, HomePod, kosztuje 349 USD. Apple skupił się głównie na jakości dźwięku z nadzieją, że konsumenci będą skłonni zapłacić więcej za urządzenie, które ma lepszy dźwięk, ale wyższa cena, opóźniony zestaw funkcji i brak rodzimej obsługi serwisów muzycznych, takich jak Spotify, prawdopodobnie utrudniły sprzedaż Apple. Niestety jego bardzo ograniczona dostępność do zaledwie kilku krajów ma na pewno wpływ na mniejszą sprzedaż.

HomePod jest wciąż nowy, a Apple właśnie weszło na rynek inteligentnych głośników, więc ulepszenia i zmiany przyszłych produktów mogą drastycznie zmienić pozycję i stanowić prawdziwą konkurencję dla Amazon i Google. Mówi się, że Apple rozważa obniżenie cen HomePod, który może sprzedawać za 150 do 200 USD.

Tagi:


© 2018 AppleWorld