Apple twierdzi, że "Wita konkurencję" w App Store podążając za krytyką ze strony Spotify i innych

Apple twierdzi, że „Wita konkurencję” w App Store podążając za krytyką ze strony Spotify i innych

Published by in Aplikacje on 29 maja, 2019

Apple stanął w obliczu coraz większej lustracji ze względu na sposób, w jaki prowadzi swój sklep App Store. Ma to związek począwszy od antykonkurencyjnej skargi złożonej przez Spotify po pozew zbiorowy oskarżający Apple o prowadzenie monopolu w App Store w Stanach Zjednoczonych, czym ostatnio zajął się Sąd Najwyższy w USA.

Firma Apple odpowiedziała teraz nową podstroną w sekcji App Store zatytułowaną „Zasady i praktyki”, zauważając, że App Store został stworzony z dwoma celami: być „bezpiecznym i zaufanym miejscem dla klientów do odkrywania i pobierania aplikacji” oraz jest „ świetną okazją dla wszystkich programistów.”

Aby potwierdzić pierwszy cel, Apple informuje, że „bierze na siebie odpowiedzialność” za „zapewnienie wysokiego poziomu aplikacji w zakresie prywatności, bezpieczeństwa i treści” zgodnie z publicznie dostępnymi wytycznymi App Store.

Apple twierdzi, że średnio recenzuje tygodniowo 100 000 aplikacji, najczęściej w ciągu 24 godzin, dzięki połączeniu „setek ekspertów” i „systemów automatycznych”. Apple twierdzi, że 60 procent zgłoszeń zostało zatwierdzonych, a 40 procent odrzuconych, głównie z powodu drobnych błędów związanych z prywatnością.

Wszyscy programiści mają możliwość sprawdzenia wprowadzenia poprawek po odrzuceniu, a Apple wykonuje około 1000 połączeń tygodniowo do deweloperów, aby pomóc im rozwiązać wszelkie problemy.

Jeśli chodzi o drugi cel, Apple twierdzi, że App Store „wita konkurencję”:

Wierzymy, że konkurencja czyni wszystko lepszym i daje najlepsze aplikacje dla naszych klientów.

Dbamy również o jakość zamiast ilość i zaufanie zamiast transakcji. Dlatego też, mimo że inne sklepy mają więcej użytkowników i więcej pobrań aplikacji, App Store zarabia więcej pieniędzy dla swoich programistów. Nasi użytkownicy ufają Apple – to zaufanie ma kluczowe znaczenie dla tego, jak prowadzimy uczciwy, konkurencyjny sklep dla dystrybucji aplikacji.

Apple pokazał wiele przykładów aplikacji innych firm, które konkurują z własnymi aplikacjami Apple, takich jak Spotify kontra Apple Music i Google Maps jako konkurencja dla Apple Maps.

Apple zauważa, że wspiera programistów, dostarczając solidny zestaw narzędzi i zestawów SDK, bezpłatne możliwości marketingowe, takie jak możliwość zaprezentowania się na karcie „Dzisiaj w App Store”, programy takie jak Apple Developer Academy oraz bezpłatne materiały edukacyjne.

Według Apple, 84 procent aplikacji jest bezpłatnych, chociaż wiele z nich wspiera reklamy, zakupy w aplikacji lub subskrypcje. Apple zbiera 30-procentową prowizję od zakupów w aplikacji związanych z towarami cyfrowymi i pobiera 30-procentową marżę z subskrypcji w pierwszym roku i 15-procentową marżę w kolejnych latach.

Tagi:

© 2020 AppleWorld