Apple uruchamia panel analityczny "Apple Music for Artists"

Apple uruchamia panel analityczny “Apple Music for Artists”

Apple uruchomił swój nowy serwis “Apple Music for Artists”, pulpit analityczny skierowany specjalnie do muzyków. Nowa funkcja, którą nakreślił Billboard, ma zapewnić artystom i zespołom wgląd w nawyki słuchania i zajmowania ich fanów.

Strona główna dashboardu pokazuje aktualną liczbę odtworzeń, zakupów utworów i zakupów albumów wykonanych przez artystę, z wbudowanymi narzędziami umożliwiającymi dostarczanie danych datowanych na czerwiec 2015 roku czyli od momentu pierwszego uruchomienia Apple Music.

Panel Insights dostępny z pulpitu nawigacyjnego pokazuje najważniejsze etapy, takie jak całkowita liczba odtworzeń, zakupy określonych utworów i skumulowane zakupy, podczas gdy globalna mapa ma na celu umożliwienie muzykom kliknięcie w dowolny ze 115 krajów, w których dostępna jest usługa Apple Music/iTunes i  zobaczenie historii zakupów.

Uwzględniono dane dla poszczególnych miast, takie jak najlepsze utwory w każdym mieście. Dostępne są również dalsze podziały demograficzne, z kolei inna funkcja zawiera listę wszystkich list odtwarzania wybranych przez Apple, w których pojawiają się utwory wykonawcy.

Celem firmy Apple w programie Apple Music for Artists jest dostarczanie większej ilości informacji niezależnym artystom, którzy w przeciwnym razie nie mieliby dostępu do szczegółowych analiz. Kanadyjski piosenkarz R & B, Daniel Caesar, powiedział Billboardowi, że panel analityczny Apple daje mniejszym artystom narzędzia potrzebne do konkurowania z większymi artystami.

Już dziś kilka tysięcy artystów zostało zaproszonych do dołączenia do Apple Music for Artists w ramach beta testów. Z czasem funkcja ta zostanie rozszerzona do wszystkich artystów, którzy mają cokolwiek umieszczone na platformach iTunes i Apple Music.



© 2018 AppleWorld