wtorek, 16 kwietnia

Apple uruchomił swój nowy serwis „Apple Music for Artists”, pulpit analityczny skierowany specjalnie do muzyków. Nowa funkcja, którą nakreślił Billboard, ma zapewnić artystom i zespołom wgląd w nawyki słuchania i zajmowania ich fanów.

Strona główna dashboardu pokazuje aktualną liczbę odtworzeń, zakupów utworów i zakupów albumów wykonanych przez artystę, z wbudowanymi narzędziami umożliwiającymi dostarczanie danych datowanych na czerwiec 2015 roku czyli od momentu pierwszego uruchomienia Apple Music.

Panel Insights dostępny z pulpitu nawigacyjnego pokazuje najważniejsze etapy, takie jak całkowita liczba odtworzeń, zakupy określonych utworów i skumulowane zakupy, podczas gdy globalna mapa ma na celu umożliwienie muzykom kliknięcie w dowolny ze 115 krajów, w których dostępna jest usługa Apple Music/iTunes i  zobaczenie historii zakupów.

Uwzględniono dane dla poszczególnych miast, takie jak najlepsze utwory w każdym mieście. Dostępne są również dalsze podziały demograficzne, z kolei inna funkcja zawiera listę wszystkich list odtwarzania wybranych przez Apple, w których pojawiają się utwory wykonawcy.

Celem firmy Apple w programie Apple Music for Artists jest dostarczanie większej ilości informacji niezależnym artystom, którzy w przeciwnym razie nie mieliby dostępu do szczegółowych analiz. Kanadyjski piosenkarz R & B, Daniel Caesar, powiedział Billboardowi, że panel analityczny Apple daje mniejszym artystom narzędzia potrzebne do konkurowania z większymi artystami.

Już dziś kilka tysięcy artystów zostało zaproszonych do dołączenia do Apple Music for Artists w ramach beta testów. Z czasem funkcja ta zostanie rozszerzona do wszystkich artystów, którzy mają cokolwiek umieszczone na platformach iTunes i Apple Music.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx