czwartek, 28 marca

Apple uruchomił program naprawczy klawiatur dla modeli MacBook i MacBook Pro wyposażonych w klawisze motylkowe. Program dotyczy licznych skarg zgłaszanych na samoczynne powtarzanie liter lub znaków, nie pojawiające się litery lub znaki, oraz poczucia „lepkości” klawiszy, które nie reagują w spójny sposób. 

Według firmy Apple „niewielki procent” klawiatur MacBooków i MacBooków Pro z okresu od 2015 do 2017 roku może mieć te objawy.

Apple twierdzi, że klienci mogą przynieść zepsuty komputer MacBook lub MacBook Pro do autoryzowanego serwisu Apple, aby otrzymać bezpłatną naprawę, a rodzaj usługi zostanie określony po zbadaniu klawiatury. Naprawa może obejmować wymianę jednego lub większej ilości klawiszy lub też całej klawiatury. Modele komputerów MacBook i MacBook Pro zakwalifikowanych to:

  • MacBook (Retina, 12-­calowy, początek 2015)
  • MacBook (Retina, 12­-calowy, początek 2016)
  • MacBook (Retina, 12-­calowy, 2017)
  • MacBook Pro (13­-calowy, 2016, dwa porty Thunderbolt 3)
  • MacBook Pro (13-­calowy, 2017, dwa porty Thunderbolt 3)
  • MacBook Pro (13-­calowy, 2016, cztery porty Thunderbolt 3)
  • MacBook Pro (13-­calowy, 2017, cztery porty Thunderbolt 3)
  • MacBook Pro (15-­calowy, 2016)
  • MacBook Pro (15-­calowy, 2017)

Aby rozpocząć proces naprawy, klienci powinni znaleźć autoryzowanego dostawcę usług Apple i umówić się na wizytę w serwisie Apple. Firma twierdzi, że jeśli uszkodzony MacBook lub MacBook Pro ma inne uszkodzenia, które uniemożliwiają jego obsługę to w pierwszej kolejności musi zostać naprawiony ten problem.

Klienci, którzy doświadczyli problemów z klawiaturą, ale zostali zmuszeni do zapłaty za koszty naprawy MacBooka lub MacBooka Pro, mogą skontaktować się z firmą Apple w celu uzyskania informacji na temat zwrotu pieniędzy. W niektórych przypadkach koszt naprawy klawiatury wyniósł w Stanach Zjednoczonych nawet ponad 500 dolarów.

Decyzja Apple o zaoferowaniu programu naprawczego wynika z rosnącego niezadowolenia klientów ze wskaźnika awaryjności klawiatury motylkowej pierwszej i drugiej generacji w modelach komputerów MacBook z 2015 roku i nowszych oraz modeli MacBooka Pro z 2016 roku i nowszych.

Skargi klientów sugerują, że w wymienionych wyżej modelach problemy z klawiaturą występują częściej niż w poprzednich modelach, ze względu na bardziej płaską klawiaturę motylkową, która posiada przełączniki kopułkowe dla zapewnienia lepszych reakcji. Konstrukcja tych klawiatur może spowodować awarię klawiszy, gdy kurz lub inne drobinki dostaną się pod klawisze, prowadząc do ich „lepkości” i braku reakcji lub objawów opisanych powyżej.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

2 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
trackback
3 lat temu

[…] jak lepkie lub niereagujące klawisze. Skłoniło to nawet Apple do zainicjowania w 2018 roku bezpłatnego programu naprawczego na całym świecie. Apple rozwiązał problem, wracając do mechanizmu nożycowego z nową […]

trackback
3 lat temu

[…] nadal oferuje program bezpłatnej naprawy tych klawiatur klientom dotkniętym problemem w ramach światowego programu serwisowego, a w ubiegłym roku nawet przeprosiła za tę sprawę, chociaż zlekceważyła ten problem i […]

2
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx