wtorek, 16 kwietnia

Apple uruchomił nowy program serwisowania dysku SSD w 13-calowym MacBooku Pro bez paska Touch Bar po ustaleniu, że dyski SSD 128 i 256 GB na ograniczonej liczbie tych komputerów mogą powodować utratę danych i awarię napędu.

Apple twierdzi, że 13-calowe modele MacBooka Pro z uszkodzonymi dyskami były sprzedawane w okresie od czerwca 2017 roku do czerwca 2018 roku, a Apple będzie je serwisował bezpłatnie przez Autoryzowane Serwisy Apple.

Właściciele MacBooka Pro mogą przesłać swój numer seryjny na stronie ogłaszającej program, aby sprawdzić, czy ich komputer kwalifikuje się do obsługi. Firma Apple zaleca serwisowanie zagrożonych komputerów tak szybko, jak to możliwe, aby uniknąć utraty danych.

13-calowe MacBooki Pro z paskiem Touch Bar ani starsze modele 13-calowych MacBooków Pro nie są objęte programem.

Klienci będą musieli odwiedzić Autoryzowany Serwis Apple. Apple twierdzi, że wszystkie komputery, które wymagają usługi, powinny mieć wykonane kopią zapasową, a firma określa kroki naprawy:

  • Technik uruchomi narzędzie w celu uaktualnienia oprogramowania sprzętowego dysku, co zajmie mniej więcej godzinę.
  • 13-calowy MacBook Pro zostanie zwrócony z zainstalowanym ponownie systemem macOS.
  • Po serwisowaniu konieczne będzie odtworzenie danych z backupu.

Apple twierdzi, że pliki uszkodzone z powodu tego problemu nie będą mogły zostać przywrócone, a wszelkie uszkodzenia komputera MacBook Pro, które utrudniają obsługę dysku, należy rozwiązać w pierwszej kolejności.

Program obejmuje dotknięte usterką modele MacBooka Pro przez 3 lata od pierwszej sprzedaży detalicznej, ale nie rozszerza standardowego zakresu gwarancji dla tych komputerów. Osoby, które uważają, że ich 13-calowy MacBook Pro jest dotknięty tym problemem, a zapłaciły za serwisowanie, mogą skontaktować się z firmą Apple w sprawie zwrotu kosztów.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx