sobota, 20 kwietnia

Dzisiaj obchodzony jest Światowy Dzień Emoji i z tej okazji Adobe wydał Raport Trendów Emoji z 2019 roku, który daje nam pewien wgląd w najpopularniejsze postacie emoji, które są używane przez użytkowników. W swoim raporcie Adobe przeprowadził ankietę wśród 1000 użytkowników emoji w Stanach Zjednoczonych.

Najpopularniejszym emoji była śmiejąca się twarz ze łzami radości (?), podczas gdy serce (❤️) pojawiło się na drugim miejscu, a twarz z pocałunkiem (?) była trzecią najpopularniejszą emoji. Najlepsze pary wśród wykorzystywanych emotikon obejmowały oczy serca/twarz z pocałunkiem (??), śmiejącą się twarz ze łzami radości/śmiejącą się twarzą kołysającą się na podłodze  (??) i twarz z pocałunkiem/czerwone serce (?❤️).

Wśród użytkowników emoji, 62 procent stwierdziło, że używa emoji w celu zwiększenia przyjemności z rozmów, a 42 procent twierdzi, że używa ich do lepszego przekazywania myśli i uczuć. 31 procent twierdzi, że używa emoji, aby czuć się bardziej związanym z ludźmi, 31 procent twierdzi, że używanie emoji jest szybsze niż pisanie słów, a 30 procent twierdzi, że używa emoji, ponieważ malują wyraźniejszy obraz niż słowa.

Kobiety najczęściej używały emoji ?, ❤️ i ?, podczas gdy mężczyźni preferowali ?, ? i ?. 93 procent wszystkich użytkowników emoji powiedziało, że emotikony łagodzą nastrój rozmowy, podczas gdy 91 procent twierdzi, że używa emoji, aby pokazać ludziom wsparcie.

Specyficzne emotikony są używane do reprezentowania różnych nastrojów, jak przedstawiono to w grafice Adobe poniżej:

81 procent użytkowników emoji uważa, że ludzie używający emotikon są bardziej przyjaźni i przystępni, a zapytani o korzyści wynikające z emoji, 94 procent wskazało na możliwość komunikowania się przez bariery językowe, podczas gdy 94 procent wskazało na użyteczność emoji do natychmiastowego dzielenia się przemyśleniami i pomysłami.

65 procent użytkowników emoji stwierdziło, że bardziej komfortowo wyraża emocje za pomocą emoji niż rozmowy telefonicznej, co jest bardziej rozpowszechnione wśród młodego pokolenia Z. Użytkownicy emotikonów najczęściej umieszczają emotikony w wiadomościach tekstowych, a wśród sieci społecznościowych wykorzystanie emoji jest najwyższe na Facebooku.

Jeśli chodzi o emoji w pracy, 61 procent twierdzi, że używa emotikon w kontekście pracy. 78 procent twierdzi, że emojis pozytywnie wpływa na działanie, 63 procent twierdzi, że zwiększają wiarygodność, a 74 procent twierdzi, że emoji sprawiają, że pozytywne wiadomości są bardziej szczere.

58 procent użytkowników emoji stwierdziło, że częściej otwiera wiadomość e-mail od marki, która używa emoji w temacie, a 44 procent twierdzi, że chętniej kupuje produkty reklamowane za pomocą emoji.

76 procent użytkowników emotikonów życzy sobie więcej emoji, w szczególności emotikonów reprezentujących jedzenie, napoje i przekąski. Użytkownicy emotikonów chcą także więcej emotikonów związanych ze zwierzętami i owadami, emocjami i gestami dłoni, a także więcej różnorodności.

Pełny raport emoji firmy Adobe, który zawiera dodatkowe informacje o tym, jak, kiedy i dlaczego ludzie używają emotikonów, można uzyskać za pośrednictwem bloga emoji firmy Adobe.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx