­čśé ­čśś i ÔŁĄ´ŞĆ nazwane najpopularniejsze emotikonami w nowym studium Adobe

­čśé ­čśś i ÔŁĄ´ŞĆ nazwane najpopularniejsze emotikonami w nowym studium Adobe

Dzisiaj obchodzony jest ┼Üwiatowy Dzie┼ä Emoji i z tej okazji Adobe wyda┼é Raport Trend├│w Emoji z 2019 roku, kt├│ry daje nam pewien wgl─ůd w najpopularniejsze postacie emoji, kt├│re s─ů u┼╝ywane przez u┼╝ytkownik├│w. W swoim raporcie Adobe przeprowadzi┼é ankiet─Ö w┼Ťr├│d 1000 u┼╝ytkownik├│w emoji w Stanach Zjednoczonych.

Najpopularniejszym emoji by┼éa ┼Ťmiej─ůca si─Ö twarz ze ┼ézami rado┼Ťci (­čśé), podczas gdy serce (ÔŁĄ´ŞĆ) pojawi┼éo si─Ö na drugim miejscu, a twarz z poca┼éunkiem (­čśś) by┼éa trzeci─ů najpopularniejsz─ů emoji. Najlepsze pary w┼Ťr├│d wykorzystywanych emotikon obejmowa┼éy oczy serca/twarz z poca┼éunkiem (­čśŹ­čśś), ┼Ťmiej─ůc─ů si─Ö twarz ze ┼ézami rado┼Ťci/┼Ťmiej─ůc─ů si─Ö twarz─ů ko┼éysaj─ůc─ů si─Ö na pod┼éodze ┬á(­čśé­čĄú) i twarz z poca┼éunkiem/czerwone serce (­čśśÔŁĄ´ŞĆ).

W┼Ťr├│d u┼╝ytkownik├│w emoji, 62 procent stwierdzi┼éo, ┼╝e u┼╝ywa emoji w celu zwi─Ökszenia przyjemno┼Ťci z rozm├│w, a 42 procent twierdzi, ┼╝e u┼╝ywa ich do lepszego przekazywania my┼Ťli i uczu─ç. 31 procent twierdzi, ┼╝e u┼╝ywa emoji, aby czu─ç si─Ö bardziej zwi─ůzanym z lud┼║mi, 31 procent twierdzi, ┼╝e u┼╝ywanie emoji jest szybsze ni┼╝ pisanie s┼é├│w, a 30 procent twierdzi, ┼╝e u┼╝ywa emoji, poniewa┼╝ maluj─ů wyra┼║niejszy obraz ni┼╝ s┼éowa.

Kobiety najcz─Ö┼Ťciej u┼╝ywa┼éy emoji ­čśé, ÔŁĄ´ŞĆ┬ái┬á­čśś, podczas gdy m─Ö┼╝czy┼║ni preferowali ­čśé, ­čśü i ­čśó. 93 procent wszystkich u┼╝ytkownik├│w emoji powiedzia┼éo, ┼╝e emotikony ┼éagodz─ů nastr├│j rozmowy, podczas gdy 91 procent twierdzi, ┼╝e u┼╝ywa emoji, aby pokaza─ç ludziom wsparcie.

Specyficzne emotikony s─ů u┼╝ywane do reprezentowania r├│┼╝nych nastroj├│w, jak przedstawiono to w grafice Adobe poni┼╝ej:

81 procent u┼╝ytkownik├│w emoji uwa┼╝a, ┼╝e ludzie u┼╝ywaj─ůcy emotikon s─ů bardziej przyja┼║ni i przyst─Öpni, a zapytani o korzy┼Ťci wynikaj─ůce z emoji, 94 procent wskaza┼éo na mo┼╝liwo┼Ť─ç komunikowania si─Ö przez bariery j─Özykowe, podczas gdy 94 procent wskaza┼éo na u┼╝yteczno┼Ť─ç emoji do natychmiastowego dzielenia si─Ö przemy┼Ťleniami i pomys┼éami.

65 procent u┼╝ytkownik├│w emoji stwierdzi┼éo, ┼╝e bardziej komfortowo wyra┼╝a emocje za pomoc─ů emoji ni┼╝ rozmowy telefonicznej, co jest bardziej rozpowszechnione w┼Ťr├│d m┼éodego pokolenia Z. U┼╝ytkownicy emotikon├│w najcz─Ö┼Ťciej umieszczaj─ů emotikony w wiadomo┼Ťciach tekstowych, a w┼Ťr├│d sieci spo┼éeczno┼Ťciowych wykorzystanie emoji jest najwy┼╝sze na Facebooku.

Je┼Ťli chodzi o emoji w pracy, 61 procent twierdzi, ┼╝e u┼╝ywa emotikon w kontek┼Ťcie pracy. 78 procent twierdzi, ┼╝e emojis pozytywnie wp┼éywa na dzia┼éanie, 63 procent twierdzi, ┼╝e zwi─Ökszaj─ů wiarygodno┼Ť─ç, a 74 procent twierdzi, ┼╝e emoji sprawiaj─ů, ┼╝e pozytywne wiadomo┼Ťci s─ů bardziej szczere.

58 procent u┼╝ytkownik├│w emoji stwierdzi┼éo, ┼╝e cz─Ö┼Ťciej otwiera wiadomo┼Ť─ç e-mail od marki, kt├│ra u┼╝ywa emoji w temacie, a 44 procent twierdzi, ┼╝e ch─Ötniej kupuje produkty reklamowane za pomoc─ů emoji.

76 procent u┼╝ytkownik├│w emotikon├│w ┼╝yczy sobie wi─Öcej emoji, w szczeg├│lno┼Ťci emotikon├│w reprezentuj─ůcych jedzenie, napoje i przek─ůski. U┼╝ytkownicy emotikon├│w chc─ů tak┼╝e wi─Öcej emotikon├│w zwi─ůzanych ze zwierz─Ötami i owadami, emocjami i gestami d┼éoni, a tak┼╝e wi─Öcej r├│┼╝norodno┼Ťci.

Pe┼ény raport emoji firmy Adobe, kt├│ry zawiera dodatkowe informacje o tym, jak, kiedy i dlaczego ludzie u┼╝ywaj─ů emotikon├│w, mo┼╝na uzyska─ç za po┼Ťrednictwem bloga emoji firmy Adobe.



© 2019 AppleWorld