piątek, 19 kwietnia

Google każdego roku przygotowuje ranking o nazwie Zeitgeist, w którym firma uwzględnia miliardy wyszukiwanych haseł, a następnie porządkuje je, tworząc listę dziesięciu najszybciej zyskujących popularność na przestrzeni ostatnich dwunastu miesięcy.

Na świecie hasłem najszybciej zyskującym na popularności w mijającym roku było „Rebecca Black”. Singiel „Friday” tej nastoletniej wokalistki miał 167 mln odsłon na serwisie YouTube tylko od marca do czerwca, kiedy to został usunięty z powodu sporu o prawa autorskie. To jednak wystarczyło, by teledysk znalazł się wśród 30 najchętniej oglądanych wideo w historii YouTube’a. Na nic zdały się głosy krytyków muzycznych, którzy uznali „Friday” za najgorszą piosenkę wszech czasów.

Za  Rebeccą Black znalazł się serwis Google +, który tylko w trzy tygodnie od uruchomienia zyskał 10 mln użytkowników. Kolejne miejsca przypadły wydarzeniom tragicznym. Pierwsze związane jest ze śmiercią jednego z bohaterów kultowego programu telewizyjnego „Jackass” Ryana Dunna, który w czerwcu zginął w wypadku samochodowym w wieku 34 lat. Drugie firmuje nazwisko Casey Anthony, która została oskarżona o zabicie swojej dwuletniej córki. W lipcu sąd uniewinnił matkę.

Nas jednak najbardziej cieszą aż trzy miejsca w pierwszej dziesiątce związane hasłami z firmą Apple. Pierwsze to wyczekiwany przez wszystkich iPhone 5, a drugie, nieco wcześniej to iPad2. Hasłem, które równie często pojawiało się w wyszukiwarkach jest nazwisko związanego z Apple Steva Jobsa. Niewątpliwie jego nagła śmierć spowodowała taki wzrost zainteresowania.

Pierwszą dziesiątkę uzupełnia gra Battlefield 3, piosenkarka Adele oraz „katastrofa w Fukishimie”.

Więcej informacji na temat Zeitgeist 2011 znajdziecie na oficjalnej stronie.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx