czwartek, 18 kwietnia

Apple kładzie mocny nacisk na swoje nowe funkcje „ciągłości” w OS X Yosemite, które poprawiają integrację platform między iOS i Mac. Najważniejszą z cech ciągłości jest Handoff, który umożliwia użytkownikom OS X i iOS rozpoczęcie zadania na jednym urządzeniu i kontynuowanie go innym, znajdującym się w pobliżu.

Handoff może być stosowany do wielu różnych działań, w tym do pisania e-maili, przeglądania stron internetowych, pisania wiadomości i wielu innych. Użytkownicy mogą rozpocząć komponowanie e-maili na swoim iPhone’ie i zakończyć go na swoim komputerze Mac. Mapy i strony internetowe działają w podobny sposób, a użytkownicy mogą załadować treści na jednym urządzeniu i obejrzeć go na innym. Obecnie Handoff współpracuje z aplikacjami Mail, Safari, Pages, Numbers, Keynote, Mapy, Wiadomości, Przypomnień kalendarza i kontaktami. Rośnie też liczba aplikacji firm trzecich wspierających tą funkcję. Na dziś są to m.in Pixelmator, Wunderlist, PCalc.

Aby funkcja zadziałała potrzebne Wasze urządzenia muszą posiadać iOS 8.1, a Mac OS X Yosemite. Upewnijcie się również, że zarówno Mac jak i iPhone są zalogowane na tym samym koncie iCloud. Sprawdźcie również, czy Wasz komputer Mac wspiera funkcję Handoff. Można to zrobić klikając w symbol  w lewym, górnym rogu paska menu, przechodząc do menu Ten Mac, klikając na Raport systemowy i klikając na szczegóły Bluetooth. Powinniście zobaczyć informacje na temat tego, czy system jest zgodny z Handoff.

Zrzut ekranu 2014-10-23 o 21.42.34

 

Handoff jest ograniczony do komputerów Mac z Bluetooth 4.0, więc wiele starszych komputerów Mac pozbawionych jest tej funkcji. Dodatkowo, choć MacBook Air z 2011 i Mac mini z 2011 posiada Bluetooth 4.0, to Apple zdecydował się zrobić oba urządzenia niezgodne z funkcją ciągłości OS X Yosemite.

Konfigurowanie Handoff

  1. Włącz Wi-Fi w telefonie iPhone (Ustawienia -> Wi-Fi) i Mac (Pasek Menu -> Wi-Fi -> Włącz sieć Wi-Fi)
  2. Włącz Bluetooth w telefonie iPhone (Ustawienia -> Bluetooth) i Mac (Pasek Menu -> Apple -> Preferencje systemowe -> Bluetooth -> włącz Bluetooth).
  3. Włącz przełączanie połączenia na iPhone (Ustawienia -> Ogólne -> Handoff i Sugerowane programy -> Handoff) i Mac (Pasek menu -> Apple -> Preferencje systemowe -> Ogólne -> odhacz „Zezwalaj na wymianę między tym Makiem i urządzeniami iCloud „)
  4. Teraz można rozpocząć korzystanie z Handoff, uruchamiając aplikację kompatybilną na urządzeniu z systemem iOS lub Mac. Dla przykładu, spróbuj uruchomić przeglądarkę Safari na komputerze Mac, a następnie przełącz się na telefon iPhone. Na ekranie blokady iPhone’a powinieneś zobaczyć małą ikonę Safari w lewym dolnym rogu. Przesuń ją w górę, aby uruchomić przeglądarkę Safari, a aplikacja iOS wyświetli tę samą stronę, jak widać na komputerze Mac.

ioshandoffsafari

Możesz także zobaczyć aplikację z obsługą Handoff poprzez przełącznik wielozadaniowości, naciskając dwukrotnie przycisk Home i przewijając w lewo.

handoffiosmswitcher

Handoff działa w podobny sposób, kiedy przechodzimy z urządzenia z systemem iOS na Mac. Na komputerze Mac, aplikacja kompatybilna z Handoff będzie wyświetlana po lewej stronie doku. Kliknięcie na aplikację w doku Maca załaduje tą samą treść jaką widać na urządzeniu z systemem iOS.

machandoffsafari

Problemy

Od wypuszczenia OS X Yosemite i iOS 8 na początku tego miesiąca, wielu użytkowników ma problemy z funkcjami ciągłości i Handoff na swoich urządzeniach. Najczęstszym rozwiązaniem problemu (sprawdzonym przeze mnie i faktycznie działającym) jest wylogowanie się i powtórne zalogowanie się do iCloud na urządzeniach, wyłączenie i włączenie Handoff, wyłączenie i włączenie Bluetooth i restart urządzeń. Ale nawet wśród tych, którzy odnieśli sukces wygląda na to, że Handoff posiada jeszcze trochę błędów.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

2 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Patryk
Patryk
3 lat temu

Mam mały problem z handoff:
działanie rozpoczęte na telefonie widzę na komputerze i mogę je kontynuować, jednak w drugą stronę to nie działa. Ktoś ma pomysł, jak to rozwiązać?
Mam aktualne oprogramowanie na obydwu urządzeniach, zrestartowałem wifi, bluetooth, przelogowałem iCloud – nie nie pomaga.

2
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx