Modowe ambicje Apple Watch praktycznie zniknęły

Modowe ambicje Apple Watch praktycznie zniknęły

Dziś Apple Watch jest najlepiej sprzedającym się smartwatchem na świecie. Jednak strategia firmy Apple, aby przekonać użytkowników dlaczego jest tak potrzebny z pewnością się zmieniła.

W najnowszym artykule New York Times pisze, w jaki sposób Apple zrezygnował z pierwotnych ambicji promowania Apple Watch jako produktu zorientowanego na modę. I nie obwinia za to Apple.

Artykuł podsumowuje początki modowych ambicji Apple dla tego urządzenia. Obejmowały one hiper-kosztowną złotą edycję Apple Watch Edition i prezentację urządzenia podczas Paris Fashion Week. Apple zatrudnił także wiele wpływowych osób z modowych marek. Byli to między innymi dyrektor generalny Yves Saint Laurent Paul Deneve, Patrick Pruniaux z Tag Heuer i dyrektor generalny Burberry Angela Ahrendts. Wszystkie te trzy osoby odeszły (lub w przypadku Ahrendts, odchodzi) z Apple. Tymczasem Apple Watch Edition odeszło w niepamięć, podobnie jak blogerzy modowi zaproszeni na keynote Apple.

„Robienie otoczki nie jest tak wspaniałe, jak sądzono” – mówi Scott Galloway, profesor marketingu w New York University Stern School of Business. „Technologia polega zasadniczo na tworzeniu użyteczności i rozprzestrzenianiu jej na miliardy ludzi. Moda polega na stworzeniu chwili, trendu, romansu i rozpowszechnieniu go w niewielkiej grupie wpływowych ludzi. ”

Ostatecznie, widzimy rebranding Apple Watch jako urządzenia firmy Apple, które widzi dokąd zmierza rynek. Produkty Apple zawsze będą kroczyć po cienkiej linii między technologią a modą. Produkty takie jak AirPods są są ostatnio tego najlepszym przykładem. I nie są modne, bo są na modne kreowane, tylko dlatego, że modni ludzie chcą z nich korzystać. I o to właśnie chodzi.

Ale kierunek modowy pierwszej generacji Apple Watch maskował również fakt, że był to produkt bez tożsamości. Apple wciąż szukał tego, co dokładnie chce zrobić z Apple Watch. Teraz, gdy jest to urządzenie do śledzenia zdrowia z aplikacjami medycznymi, jasne jest, że jest tym, co należy traktować poważnie.



© 2019 AppleWorld