czwartek, 25 kwietnia

The New York Times opublikował dzisiaj artykuł wyjaśniający, dlaczego Apple nie jest w stanie wyprodukować więcej swoich produktów w Stanach Zjednoczonych.

Raport ujawnia interesującą anegdotę na temat najnowszego Mac Pro. Pod koniec 2012 roku Tim Cook zapowiedział, że komputer ten będzie „Made in the USA”, ale sprzedaż została prawdopodobnie przesunięta o miesiące po części dlatego, że Apple nie mógł zapewnić wystarczającej liczby niestandardowych śrub do komputera od dostawców z USA.

Według raportu, fabryka w Teksasie, której zlecono zadanie, mogła wyprodukować najwyżej 1000 wkrętów dziennie. W chwili gdy komputer był gotowy do masowej produkcji, ten brak dał Apple mały wybór. Partner firmy Apple ostatecznie zwrócił się do innego dostawcy z Teksasu w Caldwell Manufacturing, który został wynajęty do produkcji 28 000 śrub – dodaje raport. Firma ta dostarczyła 28 000 śrub podczas 22 transportów, a właściciel Stephen Melo często „sam jeździł godzinę swoim sedanem Lexusa”.

Raport opisuje, w jaki sposób Stany Zjednoczone walczą o konkurencję z chińską skalą produkcji, umiejętnościami, infrastrukturą i kosztami. Krótko mówiąc, amerykańscy pracownicy są zazwyczaj drożsi i nie chcą pracować przez całą dobę.

W odpowiedzi na raport, rzecznik Apple powiedział The New York Times, że Apple jest „motorem wzrostu gospodarczego w Stanach Zjednoczonych” wydając w zeszłym roku 60 miliardów dolarów u 9000 amerykańskich dostawców, pomagając wesprzeć jednocześnie 450 000 miejsc pracy.

Apple obiecał wydać nowego Mac Pro w 2019 roku, ale nie jest jasne, gdzie będzie produkowany.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx