Problemy (polskich) użytkowników z iOS 11

Problemy (polskich) użytkowników z iOS 11

Wraz z wtorkową oficjalną premierą iOS 11, pojawiło się mnóstwo tematów z wrażeniami jakie dostarczył użytkownikom nowy system. Jak zawsze przy premierach nowych systemów poza opiniami pozytywnymi nie nie zabrakło opinii negatywnych od osób, którym nowy system nie podpasował.

Powody do narzekania mogą być różne, jednak wielu użytkowników jest niezadowolonych z powodu różnego rodzaju nieoczekiwanych błędów, z którymi muszą się zmagać po zainstalowaniu nowej wersji iOS 11. Dlatego postanowiłem podzielić się z Wami opiniami o trzech najczęściej powtarzających się kwestiach z wiadomości jakie od Was dostaje.

Pierwszy problem to drobiazg. No może na taki wygląda jednak pytań o niego pojawia się mnóstwo. Czy w iOS 11 zniknęła możliwość wyłączenia automatycznego dostosowywania jasności ekranu? Otóż nie. Taka opcja wciąż istnieje, ale zniknęła z tradycyjnego miejsca w ustawieniach ekranu i została dość głęboko ukryta. Aby ją wyłączyć należy wejść w Ustawienia –> Ogólne –> Dostępność –> Udogodnienia ekranu. Tam znajdziemy możliwość jej wyłączenia.

Kolejne dwie kwestie wyglądają już nieco poważniej. Nie wiem na ile jest to problem samego systemu ponieważ, żadnego z nich osobiście nie doświadczam. Jak dla mnie, wygląda to trochę jakby wina leżała po stronie polskich operatorów komórkowych, ponieważ owe problemy nie są nagłośnione globalnie i wygląda na to, że występują tylko u naszych polskich użytkowników.

Pierwszym z nich są niedziałające MMSy, a dokładnie brak możliwości ich wysyłania. Problem ten pojawia się praktycznie u użytkowników różnych sieci i na różnych modelach telefonów, choć z wiadomości jakie dostaję wiem, że na pewno występuje w Orange i Play. Zadawałem pytanie rzecznikom prasowym obu sieci, czy wiedzą o takim problemie, ale żaden z nich nie raczył mi na nie odpowiedzieć. Nie jest to problem dotykający wszystkich, bo jak napisałem wcześniej sam jestem abonentem Orange i u mnie wszystko działa prawidłowo. Co powoduje problem? Z tego co się zorientowałem, za kwestię tą odpowiada włączone na urządzeniu WiFi, które uniemożliwia wtedy wysłanie wiadomości MMS. Jedyne znane na tą chwilę rozwiązanie to wyłączenie WiFi i wyłączenie oraz ponowne włączenie MMSów w Ustawieniach. Niestety nie eliminuje to problemu całkowicie. Umożliwia wysłanie MMSa, a po włączeniu WiFi problem najczęściej powraca.

Drugim często pojawiającym się problemem jest samoczynne zastrzeganie numeru osoby dzwoniącej. Objawia się to w ten sposób, że osoba wykonująca połączenie jest u odbiorcy wykrywana jako numer prywatny mimo, że nie ma numeru zastrzeżonego czy też nie ma włączonego w opcjach zastrzegania swojego numeru. Kwestia ta dotyka najczęściej użytkowników iPhone’a 6/6S. Nie dostałem żadnej wiadomości dotyczącej problemu od użytkowników z innymi modelami, ale pewności do skali problemu nie znam. Rozwiązanie jakie proponuję w tej sytuacji to wyłączenie i włączenie pokazywania numeru w ustawieniach.

Jak to zazwyczaj ma miejsce, Apple zapewne szykuje już jakaś pierwszą drobną aktualizację, która naprawi niedociągnięcia wychwycone zaraz po wypuszczeniu systemu iOS 11. Kiedy to nastąpi na razie nie wiadomo.

Jeśli macie swoje sprawdzone sposoby na rozwiązanie powyższych problemów napiszcie o nich w komentarzach. A może zauważyliście coś jeszcze, co dotyka nie tylko Was a może również Waszych znajomych? Piszcie…

 

Tagi:


© 2018 AppleWorld