czwartek, 28 marca

Większość użytkowników iOS preferuje gry, które w App Store dostępne są za darmo i wspierane z reklam wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Wild Tangent we współpracy z firmą analityczną IHS Technology.

W badanie przeprowadzonej na grupie 500 użytkowników iOS, 86 procent respondentów stwierdziło, że woli darmowe gry z reklamami od płatnych gier bez reklam. Wśród nich,70 procent respondentów pochwala darmowe gry z wyświetlającymi się reklamami, a 16 procent opowiedziało się za opcją freemium z opłatami za kolejne poziomy. Tylko 14 procent badanych opowiedziało się za grami płatnymi z góry za pobranie.

gamerpreferences

Gracze preferują również produkty reklamowe, które dają im kontrolę nad ich oglądaniem. Na pytanie, czy wolą gry, które pozwalają im wybrać, kiedy i jak oglądać reklamy od tych, które takiej możliwości nie dają, 71% opowiedziało się za modelem kontrolowanym. Co w sumie wcale mnie nie dziwi.

Gracze w przeważającej większości lubią także opcje gier freemium, które pozwalają użytkownikom na odtwarzanie filmów wideo lub innych reklam w zamian za walutę lub przedmioty w grze. Niedawno wydana gra Disco Zoo stanowi dobry przykład takiego systemu, nagradzając graczy za oglądanie krótkich filmów. Dodanie bezpłatnych przedmiotów potrzebnych w grze poprzez reklamy zwiększył czas spędzony w ramach gry o około 28 procent.

W ciągu ostatnich kilku lat, gry freemium zostały w dużej mierze zastąpiły płatne tytuły jako standard w App Store. Na dzień dzisiejszy ponad 30 z 50 topowych aplikacji listy „Top Grossing” App Store to tytuły gier freemium. Oczywiście jest tam także kilka płatnych aplikacji w większości nawigacyjnych lub innych nie będących grami, które także oferują zakupy w aplikacji.

Biorąc pod uwagę, ogromne pieniądze jakie czasem trafiają do programistów zarobione przez gry freemium lub darmowe gry wyświetlające reklamy, nie jest zaskakujące, że taki model biznesowy jest w dużej mierze przejęty w App Store.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx