Wciąż korzystasz z OS X Yosemite? Uważaj, iTunes 12.8.1 blokuje działanie Safari

Wciąż korzystasz z OS X Yosemite? Uważaj, iTunes 12.8.1 blokuje działanie Safari

Apple w zeszłym tygodniu iTunes 12.8.1 dla OS X Yosemite i macOS High Sierra. Mała aktualizacja rozwiązuje problem, który uniemożliwiał iTunes strumieniowe przesyłanie multimediów do głośników AirPlay innych firm i zawiera inne drobne ulepszenia.

Jednak każdy, kto korzysta z OS X Yosemite 10.10.5 powinien unikać aktualizacji do iTunes 12.8.1, ponieważ wielu użytkowników zgłasza, że aktualizacja w jakiś sposób blokuje Safari 10.1.2, najnowszą wersję przeglądarki dla systemu OS X Yosemite.

Po aktualizacji do wersji 12.8.1 niektórzy użytkownicy napotkali następujący komunikat o błędzie podczas otwierania Safari na OS X Yosemite:

Nie można otworzyć Safari. Pojawił się problem.

Jeden z użytkowników forum Stack Exchange uważa, że aktualizacja iTunes 12.8.1 może aktualizować MobileDevice.framework w /System/Library/PrivateFrameworks/ do wersji niekompatybilnej z Safari 10.1.2, ale przyczyna nie jest całkiem jasna.

W międzyczasie, jedynym obejściem jest użycie alternatywnej przeglądarki, takiej jak Firefox czy Opera lub uaktualnienie do nowszej wersji systemu macOS – oczywiście Ci, którzy nadal używają OS X Yosemite, prawdopodobnie nie chcą lub nie mogą uaktualnić. Aktualizacja do wersji iTunes 12.9 nie jest możliwa w systemie OS X Yosemite, ponieważ ta wersja jest zgodna tylko z systemem macOS Mojave.

Niektórym użytkownikom udało się naprawić Safari, otwierając aplikację Finder, klikając przycisk Przejdź> Przejdź do folderu … w górnym pasku menu, wpisując /System/Library/PrivateFrameworks/ i przenosząc plik MobileDevice.framework do kosza.


© 2019 AppleWorld