Zbyt nachalne lokowanie produktów w serialach Apple TV+?

Zbyt nachalne lokowanie produktów w serialach Apple TV+?

Produkty Apple są widoczne średnio 32 ujęciach kamery w każdym odcinku “The Morning Show”, a logo Apple jest widoczne w mniej więcej jednej trzeciej tych ujęć wyliczył The Wall Street Journal.

Zgodnie z raportem WSJ w jednej czterosekundowej scenie pierwszego odcinka flagowego serialu Apple TV+ pokazanych jest dziewięć produktów Apple, w trakcie gdy dwie osoby idą i rozmawiają przez redakcję.

Jeśli chodzi o lokowanie produktu, jest to imponujący wynik dla filmu, który zadebiutował w ubiegłym tygodniu z mieszanymi odczuciami krytyków, ale ogólnie pozytywną reakcją odbiorców, według serwisu gromadzącego recenzje Rotten Tomatoes.

Serial „The Morning Show” w którym występują Jennifer Aniston, Reese Witherspoon i Steve Carell to podobno koszt ponad 15 milionów dolarów za odcinek, ale jako narzędzie do pchania własnych produktów Apple, może być warty dziesiątki milionów dolarów. Inne produkty Apple, które również dość często pojawiały się na ekranie w tej serii to MacBooki i iMac, iPady oraz AirPods i Apple Watch. Nawet głośnik HomePod tworzy scenę na biurku producenta.

Według PQ Media, firmy zajmującej się badaniem mediów, wydatki na lokowanie produktu wzrosły od 2012 roku dwukrotnie do około 10 miliardów dolarów. Jednak Apple powiedział, że nie płaci za lokowanie produktu, a ludzie bliscy „The Morning Show” powiedzieli WSJ, że producenci nie byli pod presją dołączania produktów Apple do serialu.

Oczywiście wszystkiemu pomaga to, że produkty Apple są bardzo popularne – iPhone ma 35 procent udziału w rynku smartfonów w USA – więc jest oczywiste, że produkty Apple pojawią się w programach przedstawiających współczesne życie. Produkty Apple często pojawiają się również w innych serialach telewizyjnych niezwiązanych z Apple. Nie mniej jak zauważa WSJ, iPhone pojawia się w „The Morning Show” tak często, że może wydawać się jego reklamą.

Niektórzy widzowie mogą uznać flagowy serial za nadgorliwy pod względem lokowania produktu, ale sam fakt, że Apple jest w stanie promować swój sprzęt w ramach usługi subskrypcji, która została zaprojektowana, aby pomóc zmniejszyć zależność firmy od wielkości sprzedaży iPhone’a w czasie spowolnienia sprzedaży , to słodka ironia. Jeśli usługa odniesie sukces, może być dobrym kołem napędowym dla długoterminowych przychodów Apple.

„W zmieniającym się świecie, w którym ludzie oglądają mniej tradycyjnej telewizji, zwłaszcza młodsza publiczność, jak do nich dotrzeć?” powiedział Patrick Quinn, prezes PQ Media. „Jednym ze sposobów jest uruchomienie własnej usługi przesyłania strumieniowego i pokazanie w nim produktu. Nie każdy może to zrobić, ale Apple może”.

Apple zapewnia klientom 7-dniowy bezpłatny okres próbny usługi Apple TV+, której cena wynosi 24,99 złotych miesięcznie lub 249,99 złotych rocznie. Apple oferuje również wszystkim klientom, którzy kupili ‌‌Apple TV‌‌, iPhone’a, iPada, Maca lub iPoda touch po 10 września jeden bezpłatny rok dostępu do ‌‌Apple TV‌‌+.


© 2019 AppleWorld