piątek, 29 marca

Apple trzeci rok z rzędu uznany został za najcenniejszą markę na świecie i jest obecnie wart prawie dwa razy więcej niż jakakolwiek inna marka na świecie poinformował Forbes. Gigant technologiczny wyceniany jest teraz na  104.3 miliardy dolarów, co jest o 20% więcej w stosunku do ubiegłego roku i znacznie więcej niż konkurenci Microsoft, Google i Samsung.

Wyniki finansowe za ostatni kwartał pokazały imponujące, rekordowe sprzedaże w postaci 33,8 milionów sprzedanych iPhone’ów, 14,1 milionów sprzedanych iPadów i 4,6 milionów sprzedanych komputerów Mac. Dalszy sukces linii produktowych takich jak iPhone i iPad, a także przychody z usług takich jak iTunes zaowocowały, że Apple zajął pierwsze miejsce na liście Forbesa trzeci rok z rzędu.

Microsoft, wyceniony na 56,7 miliardów dolarów (47,6 miliardów dolarów mniej niż Apple) zajmuje drugie miejsce na liście. Tu wzrost jest dość płaski, gdyż tylko 4% w stosunku do ubiegłorocznej wyceny i zagrożony ze względu na relatywnie niską sprzedaż tabletów Surface i malejący rynek komputerów PC.

Inne firmy technologiczne obecne w pierwszej piątce to IBM warty 50,7 miliardów dolarów, oraz Google warty 47,3 miliardy dolarów zajmujący odpowiednio czwartą i piątą pozycję, ze wzrostem 5% i 26% w stosunku do ubiegłego roku. W pierwszej piątce znalazła się tylko jedna firma nie technologiczna i jest nią Coca-Cola zajmująca trzecie miejsce wartością 54,9 miliardów dolarów.

Największy rywal Apple czyli Samsung zajął dziewiąte miejsce osiągając wartość marki 29,5 miliarda dolarów, jednak odnotowując największy wzrost w stosunku do ubiegłego roku wśród firm pierwszej setki aż o 53%. To samo dziewiąte miejsce zajęła w zeszłym roku Nokia z wartością 27,3 miliarda dolarów. Fiński producent smartphonów w tym roku spadł na 71 miejsce z wynikiem zaledwie 7 miliardów dolarów, czyli 55% mniej niż w ubiegłym roku.

[contentblock id=1 img=gcb.png]

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx