czwartek, 28 marca

Firma Apple wprowadziła dodatkowy krok potwierdzający, kiedy użytkownik kupuje w App Store aplikację dostępną na zasadzie subskrypcji lub dokona wyboru, aby subskrybować usługę premium w aplikacji, upewniając się, że nie dojdzie do przypadkowych zakupów subskrypcji.

Nowa funkcja subskrypcji została zauważona na Twitterze przez dewelopera Davida Barnarda wczoraj po południu i wydaje się, że została niedawno wdrożona.

Z nowym krokiem potwierdzenia, za każdym razem kiedy pobierana jest aplikacja z subskrypcją lub wybrana jest subskrypcja w aplikacji, pojawia się drugie okienko z ostrzeżeniem o subskrypcji po początkowym zainicjowaniu potwierdzenia zakupu za pomocą Face ID lub Touch ID na iPhonie lub iPadzie.

Dodanie drugiego ekranu potwierdzenia do zakupów subskrypcyjnych udaremni deweloperów aplikacji, którzy wykorzystują różne, niekoniecznie przejrzyste taktyki, aby skłonić użytkowników do zakupu subskrypcji z nie do końca jasnymi zasadami i możliwościami rezygnacji.

Przypadkowe zakupy subskrypcji były stałym problemem w iPhone’ie z Touch ID, w których zakup mógł zostać dokonany w sposób niezamierzony po położeniu palca na przycisk Home (np. naciskając go, aby wyjść z App Store), ale nowy ekran potwierdzenia czyni wybór jaśniejszym i bardziej świadomym.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx