czwartek, 28 marca

W związku z piątkowym startem usługi Apple TV+, The New York Times przybliża nam nowe dane na temat wydatków Apple na reklamę telewizyjną i reklamę online pokazując, że firma stosuje podejście „slow-roll” w promowaniu nowej usługi przesyłania strumieniowego.

Według danych zebranych przez iSpot.TV, Apple wydał we wrześniu 14,9 miliona dolarów na reklamy telewizyjne Apple TV+, w porównaniu do 28,6 milionów dolarów na reklamy promujące nową ofertę iPhone’ów wydaną w tym samym miesiącu.

W październiku, gdy zbliżała się data premiery Apple TV+, Apple zwiększył wydatki na reklamę, ale udział w budżecie był zasadniczo podobny. Firma z Cupertino wydała 19,9 mln dolarów na reklamy telewizyjne dla Apple TV+, w porównaniu do 38,6 mln dolarów wydanych na reklamy iPhone’a.

Jeśli chodzi o marketing online, w październiku Apple wydał 1,7 miliona dolarów na 139 unikatowych reklam cyfrowych Apple TV+ i 2,3 miliona dolarów na 245 oddzielnych reklam iPhone’a podaje platforma analizy reklam Pathmatics.

„New York Times” cytuje analityka biznesowego, Dana Rayburna z firmy konsultingowej Frost & Sullivan, mówiąc, że Apple gra w mądrą grę, unikając marketingu na poziomie iPhone’a w przypadku Apple TV+ ze względu na brak oferty w porównaniu z ogromnymi bibliotekami cyfrowych rywali streamingowych, takich jak Disney + i Netflix.

Analityk Wedbush Securities, Daniel Ives, przedstawił raport z nieco innej perspektywy. Ives uważa, że marketing Apple TV+ był do tej pory „agresywny” w porównaniu z większością innych premier Apple. Spodziewa się on, że reklamy nasilą się w okresie świątecznym, a także za rok, kiedy Apple będzie próbował przekonać klientów bezpłatnego rocznego okresu do płatnej subskrybcji.

Jeśli kupiliście po 10 września ‌‌Apple TV‌‌, iPhone’a, iPada‌, Maca lub iPoda touch to macie prawo do bezpłatnej usługi ‌‌Apple TV‌+ przez rok. Standardowo usługa kosztuje 24,99 złotych miesięcznie lub 249 złotych rocznie dla maksymalnie sześciu członków rodziny.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx