sobota, 20 kwietnia

iPad jest nadal najpopularniejszym tabletem na świecie ze znaczną przewagą, wyprzedzając konkurencyjne urządzenia rywali Samsung i Amazon w zeszłym roku, według danych udostępnionych przez firmę badawczą IDC.

Apple sprzedał w 2017 roku łącznie 43,8 miliona urządzeń iPad, co potwierdzają wyniki kwartalne, podczas gdy IDC szacuje, że Samsung i Amazon sprzedali odpowiednio 24,9 miliona i 16,7 miliona tabletów. Łączna liczba klientów Samsung-Amazon wynosząca 41,6 miliona jest o 2,2 miliona niższa niż w przypadku iPada.

Apple zdobył 26,8 procent udziału w rynku tabletów w 2017 roku, co oznacza, że mniej więcej co czwarty sprzedany w zeszłym roku tablet był iPadem. Udział Apple w rynku tabletów wzrósł o 2,5 punktu procentowego rok do roku.

W ubiegłym tygodniu Apple ogłosił przychody w wysokości 5,8 miliarda dolarów ze sprzedaży iPada w czwartym kwartale 2017 roku, co stanowi wzrost o 6 procent w stosunku do analogicznego kwartału poprzedniego roku. Średnia cena iPada wyniosła 445 dolarów, czyli nieco wyżej od 423 dolarów w poprzednim kwartale, co sugeruje wyższą sprzedaż droższych modeli iPada Pro.

Wzrost sprzedaży iPada, choć stosunkowo płaski, kontrastuje z ogólną spadkową tendencją sprzedaży na rynku tabletów który spadł o 6,5-procent w roku 2017 w porównaniu z rokiem 2016. iPad pozostaje jednak najpopularniejszym tabletem na świecie od czasu jego wprowadzenia.

Wracając do tego roku, firma Apple prawdopodobnie wypuści na rynek przynajmniej jeden nowy model iPada Pro ze szczuplejszymi ramkami, bez przycisku Home i z funkcją Face ID. Nie słyszeliśmy zbyt wiele o tańszych 9,7-calowych iPadach i iPadach mini, ale w tym roku każdy z pewnością dostanie rutynowy wzrost prędkości wśród innych ulepszeń.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx