sobota, 20 kwietnia

Kilka dni temu Apple udostępnił nowy dokument pomocy technicznej, który ma pomóc użytkownikom App Store i iTunes uniknąć wyłudzania danych za pomocą wiadomości e-mail naśladujących wiarygodne wiadomości e-mail od Apple.

W dokumencie Apple opisuje techniki identyfikacji prawdziwych wiadomości e-mail ze sklepu App Store lub iTunes, które zgodnie z informacjami firmy zawsze zawierają aktualny adres rozliczeniowy, do którego dostęp przez oszustów prawdopodobnie nie będzie możliwy.

Apple twierdzi również, że wiadomości e-mail z App Store, iBooks Store, iTunes Store lub Apple Music nigdy nie będą wymagały od klientów podania danych takich jak numer ubezpieczenia, nazwisko panieńskie matki, numer karty kredytowej lub kod CCV karty kredytowej.

Apple zaleca klientom, którzy otrzymują e-maile z prośbą o zaktualizowanie konta lub informacji o płatnościach, dokonywanie tego bezpośrednio w aplikacji Ustawienia na iPhonie, iPadzie lub iPodzie touch, w iTunes lub App Store na komputerze Mac lub w iTunes na komputerze PC, a nie za pośrednictwem dowolnego interfejsu sieciowego.

Klienci, którzy otrzymają podejrzaną wiadomość e-mail, mogą przesłać ją na adres reportphishing@apple.com, a każdy klient, który wprowadził dane osobowe na wyłudzającej informacje witrynie, powinien natychmiast zaktualizować swoje hasło do konta Apple ID.

Oszustwa i wiadomości phishingowe, takie jak te opisane przez Apple w tym dokumencie pomocy nie są nowe, ale w chwili obecnej pojawia się nowa fala oficjalnie wyglądających e-maili, które wyglądają podobnie do wiadomości Apple, które mogą z łatwością oszukać klientów, którzy nie wiedzą na co zwracać uwagę.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx