czwartek, 28 marca

iPad-business

Apple sprzeda 9,8 mln iPadów w pierwszym kwartale 2016 roku, co może być najsłabszym kwartałem sprzedaży tabletu od czasu wprowadzenia iPada 2 w połowie 2011 roku, wynika z informacji podanych przez tajwański DigiTimes Research. Nota badawcza twierdzi, że Apple będzie stanowić 21% globalnej sprzedaży tabletów wyprzedzając firmę Samsung Electronics z udziałem 14% rynku.

Jeśli przewidywana sprzedaż okaże się dokładna, to 9,8 mln sprzedanych iPadów będzie stanowiło spadek o 39,1% kwartał do kwartału i około 20-procentowy spadek w porównaniu do analogicznego kwartału poprzedniego roku, w odniesieniu do sprzedaży 16,12 mln w ostatnim kwartale i 12,62 mln w pierwszym kwartale kalendarzowym 2015 roku.

Apple sprzedał mniej niż 10 milionów tabletów w kwartale sześć razy, ale tylko raz od czerwca 2011 roku. Ten jedyny raz, to ostatni kwartał do września 2015, kiedy sprzedaż iPada wyniosła nietypowo niską wielkość 9,88 miliona. Cały rynek tabletów doświadczył tego samego spadku, a łączna wielkość sprzedaży spadła o 10,1% w 2015 roku w stosunku do roku 2014.

idc_tablet_trend_4q15

Sprzedaż iPada spadała przez osiem kolejnych kwartałów rok do roku, częściowo dlatego, że konsumenci uaktualniają swoje tablety rzadziej niż smartfony. Apple pominął również wypuszczenie iPada Air 3 w październiku ubiegłego roku, kiedy to zwykle odświeżał tablet 9,7-calowy, zamiast tego koncentrując swoje wysiłki promocyjne na wprowadzeniu większego iPada Pro.

Oczekuje się, że Apple zadebiutuje iPadem Air 3 na swojej prawdopodobnej konferencji 15 marca. Nowy model mógłby obok iPada Pro i Pada mini 4 pomóc w zwalczaniu spadku sprzedaży iPadów.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx